Liga Mistrzów w social media
Liga Mistrzów w mediach społecznościowych według Pentagon Research – na czele FC Barcelona i Real Madryt, wysoko Galatasaray SK.
Z pośród 32 drużyn, które wywalczyły awans do tegorocznej edycji Ligi Mistrzów na czele sporządzonego rankingu znalazły się: FC Barcelona, która posiada łącznie 44 355 788 fanów i jest liderem klasyfikacji oraz Real Madryt – odpowiednio 41 306 677 „Lubię to” swojego FanPage na Facebooku. Badanie profili zespołów zostało przeprowadzone w ramach monitoringu mediów społecznościowych wykonywanego przez narzędzie PentagonSocialTrack.
– Zespoły, które będą uczestniczyły w Lidze Mistrzów UEFA zebrały łącznie 215 820 600 fanów swoich oficjalnych kont społecznościowych;
– Najmniej popularnym wśród uczestników LM UEFA został hiszpański Real Sociedad, którego profil polubiło tylko 38 432 osób;
– Zwycięzca ubiegłej edycji Champions League – Bayern Monachium został sklasyfikowany dopiero na 8 miejscu. Konto drużyny rozgrywającej swoje mecze na Allianz Arena polubiło dotychczas 7 695 012 fanów.
W czołówce zestawienia znalazły się kluby stanowiące globalne marki ukierunkowane w marketingu na rynki zagraniczne. Są to zespoły, których fani pochodzą w większości z poza kraju oraz miejscowości, w której drużyny rozgrywają swoje mecze. Powyższe stwierdzenie dobrze obrazuje konto społecznościowe włoskiego zespołu AC Milan, którego największą grupę fanów (około 2,7 mln „Lubię to”) stanowią osoby pochodzące z Indonezji; mieszkańcy Włoch to dopiero druga grupa fanów (1,3 mln). Oprócz Indonezyjczyków i Włochów profil jest popularny także wśród Brazylijczyków 1,2 mln „Lubię to” oraz w Egipcie i Meksyku – około 800 tysięcy fanów z każdego z krajów.
Gdyby Legia Warszawa awansowała do najbardziej prestiżowych rozgrywek w Europie znalazłaby się na 22 miejscu z wynikiem 285 517 fanów, zostawiając w tyle takie zespoły jak Celtic Glasgow (241 198), Bayer 04 Leverkusen (156 446), czy Olympiacos Pireus (138 320). Bezpośredni konkurent zespołu z Warszawy, który znalazł się w Lidze Mistrzów UEFA – FC Steaua Bukareszt uplasował się o jedną lokatę wyżej na 21 miejscu z 464 026 „Lubię to” oficjalnego profilu na Facebooku.