Tyson w Chinach
Legendarny bokser wagi ciężkiej, Mike Tyson wpadł na pomysł, by podbić rynek chiński. W tym celu Amerykanin założył konto na azjatyckim odpowiedniku Facebooka.
Były mistrz świata królewskiej kategorii w swoim pierwszym poście na portalu Sina Weibo zadał użytkownikom pytanie "kto jest najlepszym wojownikiem w Chinach?". Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź, najczęściej padało bowiem słowo "chengguan". W ten sposób w Chinach określa się strażników porządku miejskiego zatrudnionych w agencji, znanej z brutalnych metod działania.
Tyson, sam wielokrotnie karany i mający za sobą pobyt w więzieniu, nie do końca zrozumiał czarne poczucie humoru Chińczyków, z którego są znani. Zaczął więc dopytywać "kim jest ten Chengguan? To jakiś twardziel? Nigdy o nim nie słyszałem…", czym wzbudził śmiech wśród użytkowników serwisu.
Mike Tyson nie jest jedynym celebrytą, który posiada konto na najpopularniejszym w Azji serwisie społecznościowym. Dla przykładu wcześniej od byłego boksera swoje profile stworzyli hollywoodzki aktor, Brad Pitt czy były piłkarz reprezentacji Anglii, David Beckham.