Nike i wydatki na reklamę
Nike ujawniło swój coroczny raport dotyczący stanu finansów tej firmy. Okazuje się, że wydatki na marketing pochłaniają sporą część dochodów.
Amerykański gigant zajmujący się produkcją odzieży i akcesoriów sportowych wyjawił raport dotyczący finansów tej spółki. Dokument dotyczył 2013 roku fiskalnego. Przynosi on kilka ciekawych danych dotyczących działań marketingowych.
Po pierwsze Nike w ciągu roku przeznaczyło na „kreowanie popytu” 2,75 miliarda dolarów. To 11% dochodów, które oszacowano na 25,3 miliarda dolarów. Wydatki te obejmują między innymi reklamę, działania promocyjne i koszty umów sponsorskich ze sportowcami.
Umowy sponsorskie są zresztą dla Nike bardzo ważne, ponieważ firma ta stawia na współpracę z największymi sportowcami. Nic więc dziwnego, że w 2013 roku fiskalnym zaplanowano wydać na kontrakty tego typu 909 milionów dolarów (12 miesięcy wcześniej kwota ta wyniosła 856 milionów dolarów).