14.07.2013 09:38

Krwista kampania

Informowaliśmy już o świetnej kampanii klubu EC Vitoria, która miała namawiać Brazylijczyków do oddawania krwi. Jakie były jej ostateczne rezultaty?

\"\"Piłkarski klub EC Vitoria rozpoczął współpracę z miejscowym bankiem krwi. Brak krwi jest bowiem w Brazylii ogromnym problemem, ponieważ Brazylijczycy najczęściej decydują się odwiedzić punkty krwiodawstwa tylko wtedy, gdy ktoś z ich bliskich jest w potrzebie.

Dlatego działacze EC Vitoria postanowili zmienić koloryt koszulek piłkarskich – czerwień została zastąpiona przez biel. By odzyskać tradycyjną kolorystykę kibice klubu musieli oddawać krew. W tym czasie trykoty powoli zalewały się krwistą barwą.

Efekt? Sukces nie tylko dla banku krwi, ale także dla klubu. Liczba oddanej krwi wzrosła o 46%. Przy zainwestowaniu 15 tysięcy dolarów udało się uzyskać ekwiwalent reklamowy wart osiem milionów dolarów. Kampania dotarła zaś do 130 milionów osób.

Warto było więc połączyć "przyjemne z pożytecznym".

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing