Bayern najcenniejszy
Na czele najbardziej cennych marek klubów piłkarskich zaszła poważna zmiana. Triumfator Ligi Mistrzów zdetronizował dotychczasowego lidera.
Od dłuższego czasu Manchester United FC mógł chwalić się tym, że posiada najcenniejszą markę wśród wszystkich klubów piłkarskich świata. Odejście Alexa Fergusona i nienajlepszy występ w Lidze Mistrzów sprawiły jednak, że wartość klubu zmalała o 2%. To w połączeniu ze świetnym sezonem Bayernu Monachium dało zmianę lidera rankingu.
Najcenniejszym klubem jest Bayern Monachium wyceniany na 860 milionów dolarów. Według najnowszych danych marka Manchester United FC warta jest 837 milionów dolarów. Na najniższym stopniu podium z wielką stratą znalazł się Real Madryt (621 milionów dolarów). Na czwartym miejscu sklasyfikowano FC Barcelonę wartą 572 miliony dolarów.
Za hiszpańskim klubem uplasowała się cała grupa angielskich marek – Chelsea FC (418 milionów dolarów), Arsenal FC (410 milionów dolarów), Liverpool FC (361 milionów dolarów) i Manchester City FC (332 miliony dolarów).
Na dziewiątym miejscu znalazł się AC Milan (263 miliony dolarów), a na dziesiątej pozycji pojawiła się Borussia Dortmund (260 milionów dolarów), której dobre występy w Lidze Mistrzów zapewniły wzrost wartości marki o 14%.