28.05.2013 07:00

adidas lab na starcie

Przed finałem Ligi Mistrzów, adidas zaprezentował w Londynie adidas lab – pierwszy z cyklu eventów promujących historię firmy.

\"\"W trakcie adidas lab będą prezentowane najciekawsze produkty Adidas dostępne kiedyś, dziś a także w najbliższej przyszłości. Pierwszy event poświęcony był piłce nożnej i odbył się przed finałem Champions League w Victoria House w Londynie. Wszyscy chętni, nie tylko fani futbolu, mogli po raz pierwszy zobaczyć i sprawdzić produkty oraz technologie, które do tej pory nie były prezentowane publicznie.

Korki Copa Mundial i Predator, piłka Telstar i wiele innych – adidas zawsze był najbardziej zaawansowaną technologicznie marką futbolową. Inicjatywa adidas lab ma podkreślić to zaangażowanie w nieustanny rozwój i poszukiwanie nowych rozwiązań, które mają pomóc w uzyskaniu jeszcze lepszych wyników. To także wyjątkowa okazja by zajrzeć za kurtynę i zobaczyć przyszłość według najbardziej zaawansowanej technologicznie sportowej firmy świata.
W adidas lab skupiono się na czterech najważniejszych innowacjach: systemie analizy wyników drużyny miCoach Elite, inteligentnej piłce Adidas Smart Ball, a także superlekkich strojach piłkarskich (630 gram) i korkach (99 gram). W adidas lab fani mogli również sprawdzić się na specjalnie przygotowanym torze, który dawał możliwość sprawdzenia swoich umiejętności piłkarskich w trzech konkurencjach.

– Projekt adidas lab to idealny przykład tego, jak adidas zawsze był technologicznym liderem na futbolowym rynku. To fantastyczna możliwość dla nas by pokazać kibicom innowacyjność, wyobraźnie i zaplecze technologiczne które charakteryzuje naszą markę i to, że cały czas staramy się przekraczać kolejne granice. Nasz nacisk na rozwój jest również tym, co sprawia, że wciąż wzmacniamy swoją pozycję na rynku sportowym – przyznaje Herbert Hainer, CEO Adidas Group.

– Pracuję z Adidas już od 17 lat i przez całą karierę wiedziałem, że zawsze mam do czynienia z liderem, jeśli chodzi o innowacje w futbolu. adidas ma ogromne piłkarskie tradycje i dlatego piłkarze zawsze wiedzą, że dostają tylko najlepsze. Projekt adidas lab pokazuje jak marka kształtuje przyszłość futbolu i to wielka szansa dla fanów, by zobaczyć to na własne oczy – przyznaje legendarny piłkarz Zinedine Zidane.

Oto cztery innowacje, które zostały zaprezentowane fanom:

miCoach Elite Team System
Nowy produkt od Adidas to najnowsze osiągnięcie w dziedzinie monitorowania gry i pomiaru danych fizjologicznych całej drużyny w czasie rzeczywistym, a następnie dostarczania ich błyskawicznie do trenera na jego tablet. System ten zapewnia nie tylko podgląd w aktualizowane na bieżąco dane podczas treningu, ale także zbiera je i analizuje, a przy tym jest łatwy w użyciu i przenoszeniu. Dzięki miCoach Elite można zmierzyć praktycznie wszystko, m.in. moc, szybkość, dystans, rytm serca, przyspieszenia i zmęczenie. To wszystko ma pomóc drużynie zdobyć i utrzymaćnajwyższą sprawność psychiczną. Podczas adidas lab kibice mogli zobaczyć na filmie, jak wygląda przykładowy trening z użyciem miCoach Elite w wykonaniu reprezentacji Niemiec.

adidas Smart Ball Wall
W dzisiejszym futbolu liczy się każdy kontakt. Dlatego Adidas Smart Ball została zaprojektowana by poprawić technikę, moc i precyzję dzięki treningowi. Po trzech latach prac adidas stworzył piłkę, której ruch, dzięki wbudowanym sensorom, można śledzić w czasie rzeczywistym za pomocą aplikacji na smartfonie. Aplikacja ta jest zbudowana wokół najważniejszych części treningu, które pomagają zawodnikom polepszyć ich grę z piłką. Każdy kontakt jest analizowany, a na podstawie wyników tworzony jest zestaw ćwiczeń, który ma pomóc w jeszcze lepszej grze. Piłka ta ma pojawić się w sklepach w 2014 roku, ale fani, którzy odwiedzili adidas lab mogli ją sprawdzić już teraz – każdy mógł oddać trzy strzały do potężnej, interaktywnej ściany, na której od razu ukazywały się wszystkie informacje o uderzeniu.

Strój piłkarski, który waży jedynie 630 gram
Adidas stara się zmieniać futbol i nowe stroje są kolejnym krokiem w tym kierunku. Nowy kompletny strój, który zostanie zaprezentowany w 2015 roku, będzie ważył jedynie 630 gram i mówimy tutaj o całym komplecie – koszulka, szorty, getry, ochraniacze i korki. Zawodnicy będą dzięki temu szybsi i zwinniejsi. Podczas adidas lab można było zobaczyć pierwsze wzory tego kompletu

But piłkarski, który waży jedynie 99 gram
Wprowadzenie przez Adidas ultralekkiej serii korków adizero f50 zrewolucjoniozwało futbol. Teraz adidas wchodzi na wyższy poziom i prezentuje but piłkarski, który waży jedynie 99 gram. Sprawdzony pod względem wytrzymałości i komfortu, nowy but będzie kolejnym dzieckiem w rodzinie adizero. Zawodnicy, którzy w nim zagrają, będą jeszcze szybsi i zwinniejsi, dzięki czemu zyskają nad rywalami przewagę nie tylko fizyczną, ale i psychiczną. Fani podczas adidas lab mogli jako pierwsi zobaczyć ten rewolucyjny produkt, zamknięty w specjalnej kapsule. Mogli również wziąć jeden ze wzorów do ręki i samemu przekonać się, jak lekki jest on w rzeczywistości. Pierwsza, ograniczona liczba sztuk, zostanie wprowadzona do sklepów w 2015 roku.

Adidas to lider globalnego rynku futbolowego. Jest oficjalnym sponsorem najważniejszych piłkarskich imprez świata, takich jak Mistrzostwa Świata FIFA, Puchar Konfederacji FIFA, Liga Mistrzów UEFA, Liga Europejska UEFA i Mistrzostwa Europy UEFA. Adidas sponsoruje również największe piłkarskie kluby świata, m.in. Real Madryt, Bayern Monachium, AC Milan, Flamengo i Chelsea. W składzie drużyny Adidas są również najlepsi piłkarze świata, tacy jak m.in. Lionel Messi, David Beckham, Daniel Alves, Kaka, Steven Gerrard, Karim Benzema i Bastian Schweinstegier.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing