Sport przyciąga coraz więcej pieniędzy
Sponsorzy chcą zarabiać. Kibice chcą oglądać widowiska. Do tego potrzebne są pieniądze tych pierwszych.
Sponsorzy coraz chętniej inwestują swoje środki finansowe w działania, które nie tylko pomagają wykreować ich wizerunek, ale również zwiększają sprzedaż ich produktów. Sport do takich działań wydaje się być idealny – nie tylko wywołuje u odbiorcy emocje, ale również stwarza praktycznie nieograniczone możliwości komunikacji z odbiorcami.
Z drugiej strony sam sport się profesjonalizuje. Coraz więcej pieniędzy jest przeznaczanych na atrakcyjne widowiska sportowe – po to, aby kibice mogli podziwiać swoich ulubieńców.
Przykładem sportu, który pochłania coraz więcej pieniędzy jest tenis. I tak ATP (Stowarzyszenie Tenisistów Profesjonalnych) poinformowało, że pula nagród w turniejach tenisa mężczyzn przekroczy 90 milionów dolarów w 2014 roku.
W ramach zwiększenia funduszu nagród przez ATP World Tour, nastąpi 9% wzrost w każdym z kolejnych trzech lat za dziewięć turniejów z serii Masters, które odbywają się w miastach takich jak Cincinnati, Paryżu, Rzymie i Szanghaju. W przypadku kończącego sezon World Tour Finals będziemy mieli do czynienia z 30% wzrostem wysokości nagród pieniężnych! A kwotą do dyspozycji ośmiu najlepszych zawodników biorących udział w Turnieju wzrośnie z 5 milionów dolarów do 6,5 miliona dolarów w ciągu najbliższych trzech lat.
Puli premii oferowanej na liście 12 najlepszych graczy w rankingu ATP będzie towarzyszył wzrost o 33% od 6 milionów dolarów do 8 milionów dolarów w 2014 roku.
Joanna Nycz-Kowalska
Agencja Marketingu Sportowego Proton Relations
www.ProtonRelations.pl