17.05.2013 08:21
Tyson leci z BLACK
W dniach 12-16 maja w Polsce przebywał Mike Tyson. Grupa FoodCare, producent BLACK, zapowiedziała podniebne wykorzystanie wizerunku sportowca.
W czasie kilkudniowego pobytu w Polsce, Mike Tyson brał udział w kolejnej, unikatowej kampanii reklamowej promującej markę BLACK Energy. Dzięki współpracy FoodCare z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, już w czerwcu flotę PLL LOT „zasili” BLACK JET – obrandowany odrzutowiec latający na europejskich rejsach.
Kolejna wizyta Mike’a Tysona w Polsce jest symboliczną inauguracją ekspansji marki oraz zapowiedzią planowanych działań reklamowych. Celebryta na zaproszenie FoodCare brał udział w nagraniu spotu telewizyjnego do kampanii BLACK Jet. Po raz pierwszy w kampanii reklamowej tej polskiej marki wykorzystany został odrzutowiec. Już w czerwcu br. należący do Polskich Linii Lotniczych LOT obrandowany marką BLACK Embraer 175 będzie obsługiwał pasażerów podróżujących po Europie. W kampanii reklamowej BLACK za sterami „energetycznego odrzutowca” usiądzie Mike Tyson.
– Wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT oraz Mikiem Tysonem, wyjątkowym bohaterem na pokładzie naszego rejsu, rozpoczynamy unikatową kampanię reklamową marki BLACK. Realizując najbardziej odważne pomysły, będziemy nadal zaskakiwać naszych konsumentów – powiedziała Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu FoodCare.
– LOT chce być dziś energiczny, dynamiczny i elastyczny, a przede wszystkim bardzo skuteczny, jak dobry bokser – mówi Dariusz Pietrzak, Pełnomocnik Prezesa Zarządu ds. Handlowych w PLL LOT. – Chcemy zaskakiwać i przyciągać uwagę – zmieniamy się dynamicznie nie tylko wewnątrz organizacji – otwieramy się na masę nowych projektów i tę dynamikę chcemy zamanifestować także na zewnątrz – stąd ta „energetyczna współpraca” z Mike’ Tysonem i firmą FoodCare.
Ogólnopolska kampania z udziałem sportowca wystartuje już 24 maja. Jednym z jej elementów będzie specjalna akcja konsumencka, w której fani BLACK będą mogli wygrać lot na egzotyczną wyspę. To już trzecia odsłona kampanii reklamowej z udziałem Mike’a Tysona. Ambasador marki wystąpił wcześniej w dwóch spotach promujących markę BLACK Energy: „BLACK & WHITE ROOM” oraz „BLACK SERVICE”. Napój energetyczny BLACK jest dostępny od 2011 roku. W niespełna 1,5 roku od rynkowego debiutu marka zyskała szerokie grono sympatyków, stając się najpopularniejszym napojem energetycznym w kraju. W 2012 roku sprzedanych zostało łącznie 100 mln puszek BLACK . Z udziałami rynkowymi na poziomie 13,8 proc. pod względem ilościowym w litrach oraz 16,7 proc. pod względem ilościowym w sztukach , brand BLACK Energy wyprzedza obecnie wszystkich rynkowych konkurentów. Napój dostępny jest w ponad 30 krajach. Grupa FoodCare zapowiada intensywną ekspansję zagraniczną
w 2013 roku i rozszerzenie dystrybucji BLACK o kolejne rynki.
– Marka BLACK Energy, będąc rynkowym liderem, wielokrotnie zaznaczyła już swoją pozycję na rodzimym rynku. Po raz kolejny rozwijamy skrzydła. Naszym celem na najbliższy czas jest rozszerzenie dystrybucji BLACK Energy i obecność na kolejnych kilkunastu rynkach. Celem długoterminowym – zdystansowanie globalnego lidera również za granicą – powiedział Wiesław Włodarski, Prezes Zarządu firmy FoodCare.
BLACK Energy Drink jest – obok BLOW i N’GINE – trzecim napojem energetycznym w portfolio Grupy FoodCare – producenta również takich marek, jak: Gellwe, FRUGO, Fitella czy 4MOVE. Firma Wiesława Włodarskiego posiada obecnie 22,7 proc. udziału w rynku energetyków , będąc jednocześnie największym producentem wyrobów tej kategorii w Polsce. Według danych Nielsen krajowy rynek napojów energetycznych wart jest 772 mln PLN i rośnie w tempie 6,4 proc. rocznie .
Spotkanie prasowe odbyło się w Pure Sky Club. Limuzyny dla Mike’a Tysona zapewniła firma High Level Service.
Redakcja Sport Marketing