Lewandowski w górę na FB
Ostatnie wydarzenia związane z Robertem Lewandowskim jakie miały miejsce w Lidze Mistrzów, wywindowały jego popularność w internecie.
Według badania przeprowadzonego przez Pentagon-Research w okresie od 7 kwietnia do 7 maja 2013 roku, profil Roberta Lewandowskiego na Facebooku zanotował wzrost o 195 955 fanów dzięki czemu znalazł się na drugim miejscu najszybciej „rosnących” profili społecznościowych na polskim Facebooku, wyprzedzając takie brandy jak Samsung czy McDonald’s.
FanPage Roberta Lewandowskiego ma bardzo zróżnicowaną strukturę fanów. Obcokrajowcy stanowią aż 52,83 % wszystkich „Lubię to” profilu. Niemcy – 78 083 fanów, Włosi 12 172 fanów, Brazylijczycy 10 372 oraz obywatele Wielkiej Brytanii 9 289 „Lubię to”.
Polacy wśród internetowych fanów są więc mniejszością, bowiem składają się na 47,17 %, czyli 253 846 osób, które śledzą profil Lewandowskiego na Facebooku.
– Dzięki świetnej formie Robert Lewandowski stał się w szybkim czasie szeroko rozpoznawalnym zawodnikiem na całym świecie. Jego profil społecznościowy na Facebooku jest obserwowany oraz komentowany przez kibiców z Arabii Saudyjskiej, Serbii, Turcji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych czy Brazylii. Struktura fanów profilu Lewandowskiego w ostatnich dniach zmieniła się do tego stopnia, że kibice z Polski stanowią już "tylko" 47,17 % wszystkich "Lubię to". – mówi Adam Pawlukiewicz z Pentagon-Research.