Legia znów na czele
Legia Warszawa znalazła się przed Lechem Poznań w klasyfikacji najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy. Walka toczy się też poza boiskiem.
Po dwóch pierwszych miesiącach roku, kiedy poznaniacy mieli minimalną przewagę, w marcu Legia uzyskała prawie dwieście publikacji więcej od „Kolejorza". Lech spadł na trzecie miejsce zestawienia, a wyprzedził go jeszcze Śląsk Wrocław. Tuż za podium uplasowały się Wisła Kraków i Polonia Warszawa. Zainteresowanie wszystkimi – bez wyjątku – klubami ekstraklasy wzrosło względem lutego. Na temat Legii pojawiło się w badanym miesiącu o około 300 publikacji więcej niż w lutym – ponad 2,5 tys. W przypadku Śląska w prasie i internecie ukazało się 2,4 tys. materiałów, natomiast o Lechu – 2,3 tys.
Najmniej medialny, podobnie jak przed miesiącem, okazał się Piast Gliwice (1,3 tys. publikacji). Coraz lepiej radzi sobie ostatni w ligowej tabeli GKS Bełchatów, który w marcu znalazł się na 12. pozycji.
Na zapleczu Ekstraklasy pierwsze miejsce niezmiennie należy do Cracovii, która powiększyła swoją przewagę nad resztą stawki. Klub ten pozostaje na czele I ligi już dziesiąty miesiąc z rzędu – od czasu spadku z wyższej klasy. Warty odnotowania awans na drugie miejsce – z szóstego – uzyskała Flota Świnoujście. Trzecie miejsce zajęła Olimpia Grudziądz. Z podium spadły również Warta Poznań i Arka Gdynia.
W rywalizacji polskich bramkarzy występujących w czołowych zachodnioeuropejskich zespołach na pierwsze miejsce powrócił Artur Boruc, który zdecydowanie wyprzedził Wojciecha Szczęsnego. Golkiper Arsenalu przegrał rywalizację z Borucem o miejsce w bramce w spotkaniach reprezentacji Polski z Ukrainą i San Marino. Stracił też numer jeden w podstawowym składzie swojego klubu, w związku z tym również zainteresowanie mediów się zmniejszyło. Na trzecie miejsce w klasyfikacji awansował Łukasz Fabiański, który zastępował Szczęsnego pomiędzy słupkami Arsenalu. Z czołowej trójki – po raz pierwszy od Euro 2012 – wypadł Przemysław Tytoń.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W marcu 2013 przeanalizowano 14,9 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 marca 2013 analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 511 tys. informacji.