Oglądalność żużla spada
Nowa umowa żużlowej Ekstraligi z nową telewizją miała być spełnieniem marzeń kibiców, zawodników, działaczy i sponsora tytularnego rozgrywek. Miała, ale nie jest.
Jak informuje Polsat Sport, dwie pierwsze kolejki najlepszej ligi na świecie ogląda nad Wisłą prawie 3 razy mniej widzów niż jeszcze w ubiegłym roku. Fakty, a właściwie liczby są tragiczne, bo z faktami i liczbami nie ma co dyskutować (badania AGB Nielsen Media Research):
1. Start Gniezno – Falubaz Zielona Góra: 72 569 – średnia oglądalność (0,62 % – udział w grupie celowej)
2. Stal Gorzów – Marma Rzeszów: 78 687 (0,52%)
3. Sparta Wrocław – Unia Tarnów : 48 812 (0,49%)
4. Marma Rzeszów – Włókniarz Częstochowa: 81 858 (0,42%)
Dla porównania transmisje z ostatniego weekendu w Polsacie Sport:
1. finał ZAKSA Kędzierzyn Koźle – Asseco Resovia: 522 958 (5,05%)
2. gala boksu z Rzeszowa: 596 633 (4,96%)
3. Metalurg Skopie – Vive Targi Kielce: 212 025 (2,18%)
4. Cafe Futbol: 189 659 (3,46%)
5. F1 GP Bahrajnu: 147 921 (2,24%) – Polsat Sport Extra