Sponsoring sportowy w telewizji maleje
Okazuje się, że w 2012 roku sponsoring sportowy w polskiej telewizji wart był mniej niż 12 miesięcy wcześniej. Czyżby była to zasługa kryzysu finansowego?
W 2012 roku telewizyjny sponsoring sportowy wart był 2,5 miliarda złotych. To o 7 procent mniej niż rok wcześniej. Takich danych dostarcza przynajmniej najnowsze badanie, które nie uwzględnia Euro 2012.
Pomimo to w rankingu dyscyplin zdecydowanie króluje piłka nożna. Ekspozycja sponsorów podczas emisji meczów piłkarskich warta była 1,16 miliarda złotych (to ponad 45 procent całej puli). Na drugim miejscu znalazła się męska siatkówka z kwotą 292 milionów złotych. Tuż za nią uplasowały się skoki narciarskie – 153 miliony złotych.
Choć Telewizja Polska w 2012 roku straciła nieco rynku to i tak pozostaje niekwestionowanym liderem. Na jej antenach pojawiły się ekspozycje sponsorskie o wartości 1,32 miliarda dolarów (52 procent rynku przy 57 procentach rok wcześniej). Ekspozycje na kanałach Grupy Polsat miały wartość 809 milionów złotych, a Grupy TVN – 160 milionów.
Wartość sponsoringu została oszacowana na podstawie kosztów, jakie musiałyby ponieść firmy, by dotrzeć do podobnej liczby odbiorców za pośrednictwem zwykłej reklamy telewizyjnej.