25.02.2013 11:04

Sponsoring sportowy w telewizji maleje

Okazuje się, że w 2012 roku sponsoring sportowy w polskiej telewizji wart był mniej niż 12 miesięcy wcześniej. Czyżby była to zasługa kryzysu finansowego?

Sponsoring sportowy w telewizji maleje

\"\"
W 2012 roku telewizyjny sponsoring sportowy wart był 2,5 miliarda złotych. To o 7 procent mniej niż rok wcześniej. Takich danych dostarcza przynajmniej najnowsze badanie, które nie uwzględnia Euro 2012. 

Pomimo to w rankingu dyscyplin zdecydowanie króluje piłka nożna. Ekspozycja sponsorów podczas emisji meczów piłkarskich warta była 1,16 miliarda złotych (to ponad 45 procent całej puli). Na drugim miejscu znalazła się męska siatkówka z kwotą 292 milionów złotych. Tuż za nią uplasowały się skoki narciarskie – 153 miliony złotych.

Choć Telewizja Polska w 2012 roku straciła nieco rynku to i tak pozostaje niekwestionowanym liderem. Na jej antenach pojawiły się ekspozycje sponsorskie o wartości 1,32 miliarda dolarów (52 procent rynku przy 57 procentach rok wcześniej). Ekspozycje na kanałach Grupy Polsat miały wartość 809 milionów złotych, a Grupy TVN – 160 milionów.

Wartość sponsoringu została oszacowana na podstawie kosztów, jakie musiałyby ponieść firmy, by dotrzeć do podobnej liczby odbiorców za pośrednictwem zwykłej reklamy telewizyjnej. 

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing