06.02.2013 06:33

Piwny Szczecin

Nie tak dawno nieletni piłkarz Widzewa Łódź - Mariusz Stępiński - występował na boisku bez reklamy sponsora swojego klubu. W Szczecinie jest inaczej.

\"\"Podczas jednego ze spotkań ligowych T-Mobile Ekstraklasy, na koszulce Mariusza Stępińskiego zabrakło logo "Harnasia" – browaru produkowanego przez koncern Carlsberg. Miało to związek z wiekiem piłkarza, który nie był wówczas pełnoletni, więc piwa pić nie powinien, a tymbardziej go reklamować.

Tymczasem trampkarze Pogoni Szczecin, którzy wygrali w miniony weekend turniej piłkarski w Niemczech reprezentowali swój klub z reklamą innego piwa – "Bosmana".

– To niedopuszczalne. Piwo mogą reklamować jedynie dorośli piłkarze. Niepełnoletni absolutnie. Jest to sprzeczne z naszymi zasadami etycznymi. Pogoń powinna przestrzegać tych zasad. – stwierdziła rzeczniczka Carlsberga, do którego należy wspomniany browar, Melania Popiel.

– Z producentami alkoholu o etyce nie rozmawiam wcale, ale to, co zrobił klub, jest żenujące. Umowa sponsorska między klubem i właścicielem marki piwnej powinna wykluczać takie sytuacje. – dodał Krzysztof Brzózka, dyrektor Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Jak informuje klub, w Szczecinie wszyscy zdają sobie sprawę z powagi sytuacji, a proces wymiany strojów sportowych dla drużyn młodzieżowych jest w toku.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing