Wedle informacji z raportu przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przez cały sierpień na temat „Białej Gwiazdy” ukazało się aż 4,1 tysiąca publikacji. Na drugim miejscu znalazła się Legia Warszawa (3,2 tys.). Na najniższym stopniu podium znalazła się Cracovia (3,2 tys.).
Pozostałe kluby zanotowały mniej niż 3 tysiące publikacji. Wśród stawki zespołów z T‑Mobile Ekstraklasy wyróżniał się jeszcze Lech Poznań (nieco poniżej 3 tys.) oraz Śląsk Wrocław (2,9 tys.). Pozostałe drużyny cieszyły się już znacznie mniejszym zainteresowaniem. Najsłabiej wypadł beniaminek – Podbeskidzie Bielsko-Biała (1,3 tys.), o którym pisano mniej aniżeli o ŁKS-ie (1,4 tys.).
W czołówce znalazły się kluby reprezentujące Polskę w rozgrywkach europejskich. Po raz kolejny potwierdziło się, że znacząco zyskują one dzięki takim występom na medialności. Najwięcej stracił Śląsk Wrocław, który w przeciwieństwie do Wisły i Legii nie zakwalifikował się do fazy grupowej Ligi Europy. Cracovia przykuwała uwagę mediów ze względu na słabe występy w lidze krajowej, a także dużą liczę publikacji w mediach regionalnych, co związane jest z funkcjonowaniem w jednym z największych miast w Polsce.
Wśród zespołów I-ligowych przewodził Zawisza Bydgoszcz (1,2 tys.) przed Arką Gdynia (1,1 tys.) i Wartą Poznań (1,1 tys.). Zestawienie medialności znacząco różni się od klasyfikacji wynikającej z ligowej tabeli.
Regionem w którym najczęściej pisano w polskiej piłce na poziomie T-mobile Ekstraklasy oraz I ligi była – podobnie jak w każdym z ośmiu poprzednich miesięcy – Małopolska. Drugie miejsce należało do regionu łódzkiego, a trzecie do Śląska.
Najbardziej medialnym polskim bramkarzem występującym za granicą okazał się Wojciech Szczęsny z Arsenalu Londyn. Za jego plecami znaleźli się Grzegorz Sandomierski (KRC Genk) i Przemysław Tytoń (PSV Eindhoven).
Badania do raportu zostały przeprowadzone na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, a także 20 najpopularniejszych portali internetowych. W sierpniu 2011 przeanalizowano 18,2 tysięcy publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31sierpnia 2011 analitycy wzięli pod uwagę około 228 tysięcy informacji.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.