T-Mobile Ekstraklasa vs. Bundesliga
W dniach 6 i 11 grudnia 2012 roku firma Pentagon Research przeprowadziła badanie, którego celem była klasyfikacja profili społecznościowych w piłce nożnej.
Na tapecie znalazły się drużyny występujące w T-Mobile Ekstraklasie i niemieckiej Bundeslidze. Do badania zostało wykorzystane nowe narzędzie – Pentagon Buzz oraz serwis społecznościowy Facebook.
Spośród klubów T-Mobile Ekstraklasy najpopularniejszy profil posiada Lech Poznań (235 597 fanów), na drugim miejscu znalazła się Legia Warszawa, którą „lubi” 209 685 osób. Miejsce trzecie przypadło Wiśle Kraków (106 023 fanów). Najmniej popularnym okazał się GKS Bełchatów (3 411 fanów).
Frankfurt nad Menem (697 509 mieszkańców) to miasto zbliżone wielkością do Wrocławia (631 235). Kluby z obu miast rozgrywają mecze na niemal identycznych nowoczesnych obiektach sportowych. W mediach społecznościowych obraz obu klubów jest niestety zupełnie inny, bowiem o polskiej ekipie mówi się 5 713 razy, przy prawie 59,5 tys. fanach, a Eintracht ma prawie 214 tysięcy kibiców, z którym o klubie rozmawia 26 651 kibiców.
Jak łatwo zauważyć Eintracht Frankfurt posiada około 350% więcej fanów strony oraz 450 % więcej osób, które o nim rozmawiają w porównaniu do Śląska Wrocław. Najpopularniejszym profilem klubowym w Bundeslidze został zdecydowanie oficjalny fanpage Bayernu Monachium z 5 549 510 fanami. Za klubem z Monachium znalazła się Borussia Dortmund (1 777 977 fanów), natomiast trzecie miejsce przypadło FC Schalke 04, odpowiednio 628 297 fanów.