Poznaj Tomka – kibica Widzewa Łódź z zespołem Downa
Takiej historii nie pokazał jeszcze żaden klub w Polsce. Widzew Łódź we współpracy ze swoim sponsorem – firmą bukmacherską STS przygotował w ramach kampanii „Od Serca – #Bliżej” film dokumentalny o wyjątkowym kibicu. Celem produkcji jest ukazanie osób z zespołem Downa.

Tomasz Heit ma 38 lat, mieszka na łódzkim Śródmieściu. W przeszłości doskonale pływał, zdobywał medale. Dziś w wolnym czasie lubi majsterkować, oglądać siatkówkę, ale jego największa pasją jest kibicowanie ukochanej drużynie piłkarskiej – Widzewowi Łódź. Tomek od lat wspiera piłkarzy z trybun, zarówno podczas meczów rozgrywanych w Sercu Łodzi, jak i tych wyjazdowych. Był między innymi w Gliwicach, gdzie drużyna Żeljko Sopicia pokonała miejscowy Piast 2:0.
Wyjątkowy kibic
Przytaczana charakterystyka nie różni się wiele od tej, którą pochwalić się może przeciętny kibic. Ot, różne zainteresowania, miejsce zamieszkania i łączący ponad podziałami klub. Jest jednak coś, co wyróżnia Tomka spośród tłumu, mianowicie Zespół Downa, z którym się urodził, ale zupełnie nie tłumi to ogromnej pasji, z jaką wspiera swoją ulubioną drużynę.
Ważna idea
Widzew Łódź wspólnie z oficjalnym sponsorem klubu – firmą STS zdecydował się stworzyć materiał wideo, którego głównym bohaterem został właśnie Tomek. Celem kampanii jest podkreślenie obecności osób z Zespołem Downa w społeczeństwie. Film o tytule „Historia Tomka – kibica Widzewa Łódź” jest punktem kulminacyjnym akcji „Od Serca – #Bliżej”, w ramach akcji Widzew i STS zaplanowały szereg wspólnych działań mających na celu zwrócenie uwagi na osoby z trisomią 21. chromosomu, a także wsparcie dwóch łódzkich placówek: Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 przy ul. Tkackiej 34/36 oraz Stowarzyszenia Rodziców i Opiekunów Osób z Zespołem Downa.
Kulminacja przypadła na mecz pomiędzy Widzewa Łódź z Lechią Gdańsk. Tego dnia
zawodnicy wybiegli na rozgrzewkę w getrach nie do pary i koszulkach specjalnie
przygotowanych na tę okazję, a STS zrezygnował też z części brandingu meczowego,
przeznaczając jego powierzchnię na rzecz kampanii. Przed meczem odbyła się akcja
cegiełkowa, w ramach której za pieniądze wrzucane do puszek kibice otrzymali parę skarpet nie do pary przygotowanych przez Klub i STS. Dochód został przeznaczony na wsparcie wspomnianych wcześniej placówek. Dodatkowo zebrana kwota zostanie zwiększona o 10 000 zł, które zadeklarował przeznaczyć na ten cel STS.
– Historia naszego kibica z Zespołem Downa, o którym powstał reportaż, chwyta za serce. Nie tylko dlatego że pokazuje wierność, oddanie i charakter Tomka w kibicowaniu Widzewowi. To udokumentowany przykład na to, że jesteśmy Klubem otwartym naprawdę na każdego, a na tym jako prezesowi zależy mi szczególnie. Cieszy mnie, że kibice z Zespołem Downa, a także inni fani mające różne niepełnosprawności mogą czuć się dobrze w Sercu Łodzi – powiedział prezes Widzewa Łódź, Michał Rydz.
– Od Serca. Bardziej” to kolejna kampania, którą realizujemy z Widzewem, a przy tym druga wspólna największa inicjatywa charytatywna obok akcji „Dorzuć Misie” Tym razem
poruszamy trudny temat, by zwrócić uwagę społeczeństwa na osoby z trisomią 21.
chromosomu. Pokazujemy, jak wygląda ich codzienność, z czym muszą się zmagać.
Jednocześnie udzielamy im realnego wsparcia finansowego, gdyż beneficjentami akcji są dwie placówki wspierające podopiecznych z zespołem Downa – Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczego nr 3 w Łodzi oraz Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Osób z Zespołem Downa – mówi Paweł Sikora, Head of PR&Sponsorship w STS.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Z kraju
Rząd wprowadza radykalne zmiany w sponsoringu z udziałem spółek Skarbu Państwa
Donald Tusk zapewnił, że rząd fundamentalnie zmieni politykę dotyczącą sponsoringu w sporcie z udziałem spółek Skarbu Państwa. Premier uważa, że jeśli te przełomowe rozwiązania wejdą w życie, to zasadniczo poprawi się transparentność finansowania – zagwarantowana będzie jawność umów. Upolitycznienie sportu ma zostać całkowicie wyeliminowane.



