13.12.2012 11:45

„Lewy” najcenniejszy

Ze stworzonego właśnie rankingu najcenniejszych polskich sportowców pod względem ich wartości marketingowej wynika, że najdroższy jest Robert Lewandowski.

„Lewy” najcenniejszy

\"\"
Firma Pentagon Research poprosiła grupę tysiąca osób, które twierdziły, że interesują się sportem o opinię na temat poszczególnych polskich sportowców. Pytano między innymi o to, którego z nich lubią najbardziej, którego cenią i szanują.

Wyniki tego badania pozwoliły na wycenienie postaci związanych z polskim sportem ze względu na ich wartość marketingową. Oczywiście „najdroższą twarz” ma Robert Lewandowski. Roczny kontrakt reklamowy z jego podpisem wart jest 2,8 miliona złotych.

Na drugim miejscu znalazł się jego kolega z drużyny – Jakub Błaszczykowski, którego umowę reklamową wyceniono na 1,9 miliona złotych. Na podium załapał się jeszcze siatkarz, Bartosz Kurek, za którego „twarz” zapłacić trzeba 1,2 miliona złotych.

Wartość marketingowa polskich sportowców:
1. Robert Lewandowski 2,8 miliona złotych
2. Jakub Błaszczykowski 1,9 miliona złotych
3. Bartosz Kurek 1,2 miliona złotych
4. Wojciech Szczęsny 1,2 miliona złotych
5. Robert Kubica 900 tysięcy złotych
6. Zbigniew Bartman 650 tysięcy złotych
7. Justyna Kowalczyk 600 tysięcy złotych
8. Agnieszka Radwańska 500 tysięcy złotych
9. Michał Winiarski 490 tysięcy złotych
10. Adam Małysz 480 tysięcy złotych

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing