21.02.2025 02:02

19 spółek mediów publicznych promowało sport i turystykę w swoich programach

W 2024 roku aż 19 spółek mediów publicznych uwzględniło w swoich ofertach programowych audycje poświęcone promocji sportu i turystyki – poinformowała Grażyna Bączkowska, wicedyrektor Departamentu Mediów Publicznych Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, podczas posiedzenia sejmowej Komisji Kultury Fizycznej i Sportu.

Udostępnij
Liga Mistrzów w TVP
Autor zdjęcia: TVP Sport

Publiczni nadawcy przybliżali tematykę sportową i turystyczną głównie poprzez audycje emitowane na swoich antenach. Część z nich dodatkowo angażowała się w organizację wydarzeń sportowo-rekreacyjnych oraz obejmowała patronatem liczne imprezy związane z tymi dziedzinami.

Szczególną uwagę w ubiegłym roku poświęcono dwóm kluczowym wydarzeniom sportowym o skali międzynarodowej – mistrzostwom Europy w piłce nożnej oraz igrzyskom olimpijskim w Paryżu, które były szeroko relacjonowane przez media publiczne.

Telewizja Polska SA i Polskie Radio SA skupiły się na promowaniu takich dyscyplin jak piłka nożna, siatkówka czy lekkoatletyka. Z kolei regionalne rozgłośnie radiowe oraz oddziały terenowe TVP SA i TVP Sport zwracały uwagę również na mniej popularne sporty, takie jak snooker, skoki narciarskie na igelicie, ampfutbol, żeglarstwo, kajakarstwo, tenis stołowy czy sporty motorowe.

Planujemy dalsze poszerzenie zakresu wydarzeń sportowych promowanych w mediach publicznych. Aktualizowana lista obejmująca kolejne dyscypliny i imprezy sportowe czeka obecnie na zatwierdzenie przez Komisję Europejską. Po uzyskaniu notyfikacji, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjmie nową listę w drodze uchwały – poinformowała Bączkowska.

Podczas posiedzenia posłowie zapoznali się także z planami dotyczącymi obsługi medialnej zimowych igrzysk olimpijskich Mediolan-Cortina 2026. Polskie Radio SA, ze względu na wysokie koszty, planuje wysłać na to wydarzenie jedynie trzech dziennikarzy – dwóch z Programu I oraz jednego z „Trójki”.

Relacje z igrzysk będą realizowane na podstawie licencji zakupionej przez TVP. Najważniejsze wydarzenia sportowe będzie można oglądać nie tylko w TVP Sport, ale również na głównych kanałach telewizji publicznej – TVP 1 i TVP 2. Transmisje zostaną także udostępnione w Internecie oraz poprzez aplikację mobilną TVP Sport.

Zakupiona licencja pozwala Telewizji Polskiej na nadawanie 200 godzin transmisji na żywo oraz dowolnej liczby powtórek. Jednak prawa te obowiązują wyłącznie na terenie Polski – w związku z tym relacje nie będą dostępne dla odbiorców zagranicznych, w tym na antenie TVP Polonia.

Udostępnij
Adrian Janiuk

Adrian Janiuk