Z kraju 20 września 2011

Legia najbardziej medialna

We wtorek firma Ernst&Young przedstawiła raport dotyczący klubów polskiej ekstraklasy. Wynika z niego, że najbardziej medialnym klubem jest Legia Warszawa.

Do wygranej stołecznej drużyny przyczyniła się ilość meczów nadawanych przez Canal Plus. Łącznie w sezonie 2010/2011 pokazano ich aż 25. W raporcie podano, że jedynie Lech Poznań, który w tamtym okresie odnosił sukcesy w Europie, potrafił dorównać Legii pod względem zainteresowania kibiców.

Pod uwagę brana była również frekwencja na trybunach przy ulicy Łazienkowskiej. Każdy ligowy mecz obserwowało bowiem średnio 17 tysięcy kibiców. I także w tej rywalizacji Legii potrafił dorównać tylko Lech, co więcej tę rywalizację wygrał, jednak pamiętać trzeba, że "Kolejorz" ma do dyspozycji większy stadion. Spotkania wyjazdowe z udziałem warszawskiej drużyny też cieszyły się sporym zainteresowaniem. Brało w nich udział blisko 10 tysięcy fanów.

Legia Warszawa zdeklasowała wszystkich swoich rywali pod względem liczby wyrobionych Kart Kibica. Taki dokument wyrobiło 100 tysięcy osób, a dopiero drugi w rankingu WIdzew zaledwie 33 tysiące.

Oficjalna domena interentowa "Wojskowych" wyświetlana były 15 milionów razy. Najwięcej razy Legia Warszawa pojawiała się również w prasie.