Sport nadal się nie nudzi
Wygląda na to, że mężczyźni zawsze emocjonować się będą sportem. Na liście najczęściej oglądanych programów telewizyjnych dominują audycje sportowe.
Niedawno przeprowadzono badanie, w którym przyjrzano się oglądalności poszczególnych programów telewizyjnych od 1 września do 15 listopada bieżącego roku. Co oczywiste wyniki różnią się w zależności od płci widzów. Da się jednak odszukać wspólne mianowniki.
Według najnowszych badań „piękniejsza” część widowni telewizyjnej najczęściej zasiada przed szklanym ekranem, by oglądać seriale, których w czołowej dziesiątce „damskiego zestawienia” znalazło się aż 4 (i to na czołowych miejscach). Co ciekawe na ósmym miejscu znalazła się transmisja meczu Polska – Anglia. Spotkanie transmitowane przez TVP1 oglądało 2,7 miliona kobiet powyżej czwartego roku życia (co dało nieco ponad 40% udziału w rynku).
Audycja ta była zaś najchętniej oglądanym przez mężczyzn programem w tym okresie czasu. 17 października przed telewizorami zasiadło 3,7 miliona męskich telewidzów (64% udziału w rynku). Drugą audycją pod względem popularności była transmisja spotkania Polska – Urugwaj (2,8 miliona widzów i 40,6% udziału w rynku). Na podium załapało się jeszcze „Studio Sport” z 16 października (2,7 miliona i 36% udziału w rynku).
W pierwszej dziesiątce znalazł się także mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Borussią Dortmund i Realem Madryt (2,5 miliona widzów) oraz „Serwis Sport” emitowany 1 listopada na antenie TVP1 (2,5 miliona oglądających mężczyzn w wieku powyżej 4 lat).
Co ciekawe mężczyźni również nie stronią od seriali. W czołowej dziesiątce rankingu znalazł się odcinek „M jak miłość” (na 4. miejscu) oraz „Ojca Tadeusza” (na 9. lokacie).