12.11.2012 06:02

Tenis popularny w Polsce

Dzięki sukcesom polskich zawodników, zainteresowanie tenisem w Polsce stale rośnie. Od kilku lat znajduje się on w czołówce najbardziej popularnych sportów.

Tenis popularny w Polsce

\"\"Polscy tenisiści odnoszą sukcesy na arenie międzynarodowej, dlatego w polskiej telewizji jest coraz więcej transmisji z kortów. Jak wynika z najnowszych badań, od kilku lat tenis plasuje się w okolicach 15. miejsca, w rankingu najbardziej popularych sportów.

– Grono polskich tenisistów odnoszących międzynarodowe sukcesy się powiększa: Jerzy Janowicz w tenisowym turnieju ATP Masters 1000 w Paryżu doszedł do finału i awansował na 26. miejsce w rankingu ATP. Być może ten sukces spowoduje, że Polacy w większym stopniu zainteresują się tenisem – to powinno być już widoczne w kolejnej fali naszego badania, którą będziemy realizowali za miesiąc. – mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Choć badania są optymistyczne, nie jest jednak tak dobrze, jak może się wydawać. W ciągu ostatnich pięciu lat, zainteresowanie tenisem po sukcesach Agnieszki Radwańskiej wzrosło o zaledwie 0,41 w 7-punktowej skali.

– Podstawowym źródłem informacji na temat sportu, a tym samym siłą napędową, decydującą o popularności każdej dyscypliny i sportowca, są ogólnodostępne kanały telewizyjne. Tenis ziemny nie jest jednak ich produktem flagowym. Poszczególne mecze, nawet te najważniejsze z punktu widzenia polskich kibiców, a zatem z udziałem Agnieszki Radwańskiej czy Jerzego Janowicza, można obejrzeć tylko w stacjach tematycznych. Eurosport czy Polsat Sport, pomimo wysokiej wartości merytorycznej, mają jednak ograniczony zasięg i oglądalność. Ma to oczywiście swoje przełożenie w popularyzacji zarówno dyscypliny, jak również w budowie potencjału wartości marketingowej zawodników. Proszę zauważyć, iż transmisje skoków narciarskich czy Formuły 1 w dobie sukcesów naszych sportowców, były dla kibiców rozrywką familijną. Oczekiwania na sukces Małysza czy Kubicy i częste konsumowanie go przez większe audytorium, przyczyniało się do wzrostu popularności. Działo się to przy udziale stacji ogólnodostępnych, które miały w tym swój niebagatelny udział. – dodaje Piotr Pietrzak, Dyrektor Zarządzający Havas Sports & Entertainment, ekspert ARC Rynek i Opinia.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing