PZPN odpowiedział na wpis Tokarskiej ws. strategii futbolu kobiecego
Była piłkarka, a obecnie będąca ekspertem telewizyjnym Joanna Tokarska zwraca uwagę na sposób, w jaki działał dotąd PZPN, realizując tę "strategię piłki nożnej kobiet na lata 2022-2026".

Joanna Tokarska zaznacza w mediach społecznościowych, jak w poprzednim roku przebiegała realizacja tego programu. „Na 2024 zaplanowanych było 6 działań:
1. Program grantowy dla WZPN na rzecz rozwoju piłki nożnej kobiet – niezrealizowany
2. Szkolenia i materiały edukacyjne dla piłkarek – niewiadoma, znak zapytania
3. System licencjonowania klubów kobiecych w I lidze – niezrealizowany
4. Program ambasadorek i ambasadorów piłki nożnej kobiet – niezrealizowany
5. Nagrody dla środowiska piłkarstwa kobiecego – niezrealizowany
6. Dodatkowe treści o specyfice piłki nożnej kobiet do kursów trenerskich i kursów dla edukatorów – zrealizowany” – podkreśla Tokarska na platformie X
PZPN odpowiedział na wpis Tokarskiej
1. Ruszył program grantowy „Kobiety w grze”. Po zatwierdzeniu regulaminu 28 sierpnia 2024 roku zainteresowani mogli zgłaszać projekty do 31 października. Spośród 232 wniosków, po weryfikacji i ocenie Komisji Konkursowej, 14 stycznia zatwierdzono 74 podmioty. Budżet programu wynosi 600 tys. zł, a lista grantobiorców zostanie opublikowana w najbliższych dniach. Realizacja projektów potrwa do końca sierpnia 2025 roku.
2. W ramach kampanii „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku” funkcjonuje strona druzynadziewczyn.pl, gdzie znajduje się między innymi interaktywna mapa Polski ze szkółkami oferującymi zajęcia dla dziewcząt czy zakładka „blog”. Publikowane są tam treści o korzyściach z gry w piłkę dla dziewczynek i kobiet. To kolejny krok w stronę popularyzacji żeńskiego futbolu.
3. Wdrożenie projektu wymaga odpowiedniego czasu. Trzeba mieć pewność, że wszystkie kluby będą w pełni przygotowane, co zagwarantuje skuteczność projektu i jego realny wpływ na rozwój oraz profesjonalizację struktur. Dlatego realnym terminem wprowadzenia licencji jest sezon 2026/27.
4 i 5. Wprowadzane są modyfikacje w strategii, odpowiadając na potrzeby i oczekiwania środowiska. Niezrealizowane punkty z planu, jak podkreślił związek podczas podsumowania zadań i projektów za 2023 rok, nie zostaną zapomniane. W 2024 roku priorytetem była kampania „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”, jednak równocześnie kontynuowana jest praca nad programem ambasadorek i ambasadorów oraz nad nagrodami dla środowiska piłkarstwa kobiecego.
Już w 2024 roku PZPN zorganizował 16 festiwali w każdym Wojewódzkim Związku Piłki Nożnej. Dodatkowo dzięki współpracy z Magazynem Świerszczyk we wrześniu pojawił się numer magazynu w całości poświęcony piłce nożnej dziewcząt. Dodatkowo przy współpracy z Agencją oLIVE Media oraz Polsat Plus Arena Gdańsk w dniu 29 października 2024 przed meczem z Rumunią zorganizowany został „Wielki Mecz Influencerek”, a w ramach wyjątkowego konkursu wyłoniono uczestniczki w wieku 7-14 lat.
Rok 2025 będzie przebiegał pod znakiem szkoleń, warsztatów oraz innych programów networkingowych, angażujących i podkreślających rolę kobiet w piłce nożnej. Czekają nas finały mistrzostw Europy kobiet U-19 na Podkarpaciu, a PZPN skupi się na zwiększeniu popularności tych rozgrywek i wzmacnianiu wizerunku piłki nożnej kobiet w naszym kraju.

Bartłomiej Najtkowski
Więcej Z kraju
Juvenia pozostaje na stadionie Zwierzynieckiego KS
Do końca obecnego sezonu ekstraligi rugby Juvenia Kraków nadal będzie rozgrywać swoje mecze domowe na stadionie Zwierzynieckiego KS. Powodem jest opóźniająca się modernizacja trybun na obiekcie "Smoków" oraz dwóch budynków klubowych.



