12.10.2012 12:18

Lech Poznań w sieci i na mieście

Lech Poznań zakończył kampanię viralową „Lech na mieście”, która powstała we współpracy z Miastem Poznań oraz agencją KIWISPORT.

Seria sześciu filmów „Lech na mieście” promowano poprzez profil klubu na Facebook.com i Google+ oraz kanał na youtube.com.

Zasięg kampanii na profilu klubu na Facebooku wyniósł ponad 550 000 osób, a osiągnięto go między innymi dzięki 4000 udostępnień. Na samym kanale YouTube filmy zanotowały około 145 000 wyświetleń.

Pierwsze 5 filmów było zapowiedzią „wyjścia” piłkarzy Lecha na miasto. W kolejnych dniach internauci mogli obserwować pary piłkarzy Lecha w nietypowej przestrzeni, m.in. na Termach Maltańskich, nowej trasie tramwajowej na Franowo, dachu centrum handlowego, na tle Ostrowa Tumskiego czy między straganami z owocami. Piąty spot zapraszał poznaniaków i kibiców Lecha na finał akcji 25 września na Starym Rynku w Poznaniu, z której powstała ostatnia część serii.

Na specjalnie przygotowanym boisku ze sztuczną nawierzchnią ustawionym pod poznańskim ratuszem piłkarze Lecha przez prawie godzinę grali w piłkę, trenowali i bawili się z mieszkańcami Poznania.

– Kampania "Lech na mieście" pokazała, że klub oraz miasto są ze sobą związane, a zespół gra dla poznaniaków nie tylko w dniu meczu. W najbliższym czasie będziemy kontynuowali projekt pod zmienioną formułą, która rusza jeszcze w październiku – powiedział Maciej Krzyżanowski, odpowiedzialny za działania social media Lecha Poznań.

Poza internetem spot był prezentowany przez regionalne stacje telewizyjne. Profil Lech Poznań na Facebooku ma ponad 220 tysięcy użytkowników, najwięcej ze wszystkich klubów sportowych w Polsce (cały ranking można sprawdzić TUTAJ).

Na podsumowanie warto obejrzeć "making of…" z całej akcji:


Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński