28.10.2024 10:16

Rekordowa oglądalność El Clasico w Polsce. Ponad milion widzów

Polacy chętnie podziwiali grę Roberta Lewandowskiego

Ostatni ligowy klasyk LaLiga EA Sports na Santiago Bernabeu był rekordowy jeśli chodzi o oglądalność w polskiej telewizji. Barcelona wygrała 4:0, Robert Lewandowski strzelił dwa gole, a niewiele zabrakło, by skompletował hat tricka.

Ostatni ligowy klasyk LaLiga EA Sports na Santiago Bernabeu był rekordowy jeśli chodzi o oglądalność w polskiej telewizji. Barcelona wygrała 4:0, Robert Lewandowski strzelił dwa gole, a niewiele zabrakło, by skompletował hat tricka.

To był mecz, który można analizować na wiele sposobów. Kuriozalne było to, że piłkarze Realu Madryt co rusz byli łapani na spalonym dzięki dobremu ustawianiu się obrońców Barcelony. Robert Lewandowski pokazał swoją najlepszą wersję, co w tym sezonie zresztą zdarza się tak często jak przed laty, gdy strzelał gola za golem w Bayernie Monachium, chociażby w okresie pracy z… Hansim Flickiem.

Dwie stacje transmitowały El Clasico

W Polsce El Clasico można było zobaczyć w Canal+Sport i Eleven Sports. Lepszą oglądalność miała ta druga stacja, co podkreślił jej dziennikarz – Mateusz Majak, który był gospodarzem studia w Madrycie.

Bez debiutu Szczęsnego

Można domyślać się, że ponieważ Barcelona zachwyca, a Robert Lewandowski strzela jak na zawołanie, oglądalność wystrzeliła w górę. Być może niektórzy polscy kibice mieli nadzieję, że Hansi Flick zaskoczy i jednak pozwoli zadebiutować Wojciechowi Szczęsnemu. Szanse na to były jednak minimalne, ponieważ w ostatnich meczach do niedawna niepewny Inaki Pena zapewnia spokój i jakość w bramce Barcy. A w meczu z Realem rozegrał prawdopodobnie mecz życia.

Mimo że Barcelona przeważała przez znaczną część spotkania, jej bramkarz także musiał się wykazać i zrobił to, kapitalnie broniąc strzały Kyliana Mbappe.

Dane Eleven

Mecz Real Madryt – FC Barcelona oglądało na antenie Eleven Sports 1 średnio 604 329 widzów (AMR Live Total Individuals 4+). To tegoroczny rekord Eleven i zarazem drugi najlepszy wynik w historii stacji w Polsce. Ponadto zasięg (RCH) w tej samej grupie wyniósł 946 688, a udział w widowni (SHR%) osiągnął 5,58%%. Studio po El Clásico śledziło średnio 225 873 widzów (RCH Live 412 125). Dane pochodzą od Nielsen Audience Measurement.

Real Madryt – FC Barcelona,Eleven Sports 1:

Mecz (sobota, 26 października, godz. 21:00)

Grupa Total Individuals 4+:

AMR Live: 604 329

RCH Live: 946 688

SHR% Live: 5,58%

Studio po meczu  (sobota, 26 października, godz. 23:00)

Grupa Total Individuals 4+:

AMR Live: 225 873

RCH Live: 412 125

SHR% Live: 3,26%

fot. FC Barcelona

Udostępnij
Bartłomiej Najtkowski

Bartłomiej Najtkowski