Dlaczego zrezygnowano z PPV?
Przedstawiciele SportfFve przyznają, iż porozumienie z Telewizją Polską w sprawie transmisji meczów reprezentacji było możliwe przez słabą sprzedaż PPV.
Swoje dołożyli także sponsorzy kadry narodowej. Przypomnijmy, że na mocy nowego porozumienia kibice w całej Polsce wiedzą, że przez najbliższe dwa lata, do Mistrzostw Świata 2014 roku w Brazylii, wszystkie mecze Polaków będzie można oglądać w TVP bez dodatkowych opłat.
Z powodu braku umowy z telewizją, dwa pierwsze mecze eliminacyjne (Czarnogóra – Polska i Polska – Mołdawia) kibice mogli oglądać w systemie PPV, płacąc po 20 zł za każdy. Jednak sprzedaż meczów w PPV nie była imponująca.
– Nie tylko wyniki sprzedaży pay-per-view miały na to wpływ. Przede wszystkim zadecydowało, że reprezentacja Polski ma jedenastu sponsorów. To jeden z podstawowych powodów. Pay-per-view było wprowadzone, ponieważ nie mieliśmy innego wyjścia. Teraz jednak presja było ogromna nie tylko ze strony sponsorów, ale również kibiców – powiedział Andrzej Placzyński, prezes zarządu firmy SportFive.