Sony partnerem TVP
Firma Sony została strategicznym partnerem Telewizji Polskiej, w projekcie wprowadzania i rozszerzania oferty telewizji hybrydowej (HbbTV).
Telewizja hybrydowa (HbbTV) to połączenie cyfrowej telewizji linearnej z Internetem. Rozszerza możliwości dotychczasowej telewizji o dodatkowe treści sieciowe. Umożliwia, w trakcie oglądania programu, równoczesne korzystanie z treści internetowych związanych z programem i to bez przerywania oglądanej audycji. Jest to ważny krok w kierunku telewizji interaktywnej, zapewniającej w przyszłości wręcz ingerencję widza w to, co się dzieje na ekranie.
Ten rodzaj odbioru wprowadzany jest powoli w ofertach sportowych, gdzie na bieżąco śledzić można statystyki zawodników, bez oczekiwania na pokazanie ich przez realizatora.
Telewizja Polska uruchomiła taką możliwość w okresie Euro 2012. Widz, który posiadał odpowiedni odbiornik telewizjny, mógł wybrać, jakie tabele wyświetlać będą się na jego ekranie. Podobnie było podczas Igrzysk Olimpijskich.
Firmy będą wspólnie rozwijać treści i serwisy telewizji hybrydowej oraz prowadzić działania edukacyjne wśród widzów i konsumentów.