Poznań promuje się przed Euro
Szeroki asortyment produktów promujących miasto ma wkrótce pojawić się na ulicach Poznania. Za ich przygotowanie odpowiada Urząd Miasta.
Choć wykorzystanie oficjalnego loga Mistrzostw Europy jest zabronione, problem ten rozwiązano delikatnie przerabiając oryginalny emblemat. Główny motyw grafiki oparty będzie na wizerunku Poznania, jako gospodarza rozgrywek. – Do wykorzystania logo turnieju Euro 2012 nie mamy oczywiście prawa. Ale promujemy się tzw. logo kompozytowym z piłką ułożoną z mniejszych kolorowych gwiazdek. Wśród nich znalazła się i ta niebieska, charakterystyczna dla Poznania. UEFA wyraziła na to zgodę – mówi dyrektor Biura Euro Poznań 2012, Michał Prymas.
Każdy projekt został gruntownie sprawdzony przez UEFA, czy nie konkuruje z komercyjnymi produktami wypuszczanymi na rynek przez sponsorów rozgrywek. – Chcieliśmy, aby projekty były niestandardowe i wyróżniały Poznań. Weźmy choćby pomysł z nakładkami na lusterka samochodowe z logo Poznania jako gospodarza Euro 2012. Lusterka niemieckich aut są właśnie okryte takimi nakładkami z barwami klubów i świetnie się to sprawdza – dodaje Prymas.
Nabyć będzie można takie rzeczy, jak właśnie nakładki na lusterka samochodowe, peleryny przeciwdeszczowe, torby, czy smycze do telefonów komórkowych.