Gospodarze zyskali
Po Euro 2012 czas na dokładne analizy korzyści płynących z tego turnieju. Tym razem przedstawiamy analizę wizerunkowego zysku miast-gospodarzy.
Agencja Press-Service Monitoring Mediów zbadała jak polskie miasta, które gościły Euro 2012 pojawiały się w mediach w dniach 8 czerwca – 8 lipca. W sumie na temat 4 ośrodków, w których rozgrywane były mecze turnieju pojawiło się aż 82 tysiące informacji.
Nikogo chyba specjalnie nie zdziwi fakt, że najwięcej publikacji dotyczyło Warszawy. O stolicy powstało bowiem aż 30,7 tysięcy publikacji. Ekwiwalent reklamowy tych materiałów wyniósł około 216 milionów złotych.
Na drugim miejscu uplasował się Poznań, o którym wspominano 19,2 tysiące razy. Ekwiwalent reklamowy tych publikacji wyceniono na mniej więcej 85 milionów złotych.
O Gdańsku pisano 16,7 tysiąca razy, a o Wrocławiu 15,9 tysiąca. Ekwiwalent reklamowy w obu przypadkach wyniósł prawie 100 milionów złotych.
Warto zwrócić uwagę na fakt, że aż 80,2% publikacji na temat Poznania zamieszczona była w internecie. W prasie najczęściej zaś gościł Gdańsk (12,6%). Największy odsetek publikacji telewizyjnych i radiowych ma na swoim koncie Warszawa (15,7%).
W dniu otwarcia Euro 2012 kontakt z nazwą naszej stolicy miało według badań około 13 milionów Polaków. Najbardziej medialnym dniem był zaś 8 czerwca.