11.08.2012 09:32

Brand Signals na Euro 2012

Przedstawiamy wyniki badania Brand Signals, które objęło mecze naszej reprezentacji, półfinały i finał turnieju Euro 2012. Która marka zyskała najwięcej?

\"\"
Badanie polegało na automatycznym i komputerowym monitoringu transmisji wideo z meczów. System rozpoznawał logotypy poszczególnych marek i na tej podstawie wyliczał wartość ekwiwalentu reklamowego.

Wartość ekwiwalentu można przedstawiać na dwa sposoby. Po pierwsze w postaci wartości mediowej zryczałtowanej (FRV). Wskaźnik ten uwzględnia wszystkie momenty, w których pojawił się symbol marki.

Drugim sposobem jest wartość mediowa sparametryzowana (PRV). W tym przypadku pod uwagę brano jedynie pojawienie się logotypu w polu widzenia kibica.

Łączna zryczałtowana wartość mediowa (FRV) dla wszystkich marek wyniosła 28,66 miliona złotych. Zsumowana wartość PRV wyniosła zaś 3 miliony złotych.

Przedstawione poniżej wyniki jasno sugerują, że przedstawiciele marki Sharp mieli najwięcej szczęścia. Logotypy tej firmy przynosiły zdecydowanie najwięcej korzyści.

Wskaźnik wartości FRV dla poszczególnych marek:
\"\"

Wskaźnik wartości PRV dla poszczególnych marek:
\"\"

Średnia widownia logoytpów w grupie wiekowej 16-49:
\"\"

Liczba ekspozycji logotypów:
\"\"

Procent ekspozycji logotypu w polu uwagi widza:
\"\"

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing