Igrzyska zmieniają świat
Może nie tyle zmieniają, co tą zmianę wyraźnie pokazują. Odchodzimy od komputerów i notebooków na rzecz tabletów i smartfonów. To już fakt.
Największa sportowa impreza świata pokazuje, jak zmienił się świat – z nowoczesnego, na jeszcze bardziej nowoczesny. Okazuje się, że zdecydowana część świata, wiadomości dotyczących igrzysk poszukuje za pośrednictwem… urządzeń mobilnych!
Google przedstawiło dane dotyczące pierwszych dwóch dni igrzysk olimpijskich, które łączą wyszukiwania wykonane przy pomocy telefonów komórkowych i tabletów.
Okazuje się, że 55% zapytań w Japonii pochodzi z urządzeń mobilnych! Trochę gorzej jest w USA i Wielkiej Brytanii (kolejno 47% i 46%). W Niemczech ten "odsetek" wyniósł natomiast 30%.
Skąd "takie" liczby? Organizatorzy igrzysk przewidzieli ten trend i przygotowali wersję mobilną olimpijskiego serwisu internetowego, a także szereg aplikacji towarzyszących. Okazało się, że są tak dobre, że dostęp do zwykłej strony nie jest zwyczajnie potrzebny, bo wszystko w ekspresowym tempie można mieć zawsze pod ręką!
Wszystko wskazuje na to, że pojawił się nowy rynek dla reklamodawców, którzy promują swoje marki poprzez sport. Pytanie tylko, kiedy zdecydują się na całkowitą ekspansję?