06.08.2012 15:29

Euro 2012 oczami sponsorów

Euro 2012 skończyło się w zeszłym miesiącu, ale warto jeszcze powrócić do tego tematu. Wartość wszystkich ekspozycji sponsorów była spora.

 \"\"Jak wynika z badań Pentagon Research, łączna wartość wszystkich ekspozycji sponsorów prezentowanych w telewizji z grupy Eurotop i sponsorów krajowych zatrzymała się na 531,8 milionach złotych. Najważniejsza grupa objęła dziesięć marek (Adidas, Coca-Cola, Hyundai-Kia, Canon, Orange, Continental, Castrol, Sharp, McDonald’s, Carlsberg) i "warta" była 522,8 mln zł. Krajowymi sponsorami został Bank Pekao SA, E. Wedel i MasterCard.

Badanie przeprowadzone przez firmę objęło wszystkie kanały Telewizji Polskiej, TVN, Polsatu, TV4 oraz Canal+Sport. Wyniki odnosiły się do efektywnych ekspozycji grafik i nazw związanych z danymi markami, obecnych w trakcie relacji z Euro 2012. Badanie nie obejmowało jednak płatnych reklam pod żadną postacią.

Warto przypomnieć, że efektywna ekspozycja to taka, która trwa co najmniej sekundę, jest wyraźna i widoczna na ekranie przynajmniej w 80%.

Wartość wszystkich ekspozycji z grupy EUROTOP oraz sponsorów krajowych:

\"\"

Suma wartości ekspozycji dla sponsorów z grupy EUROTOP oraz sponsorów krajowych dla Polski:

\"\"

Średnie wartości ekspozycji dla sponsorów z grupy EUROTOP oraz sponsorów krajowych dla Polski:

\"\"

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing