20.06.2012 10:00

Euro 2012 nie zbawiło

Okazuje się, że Mistrzostwa Europy w piłce nożnej nie są zbawieniem dla rynku reklamy, który paradoksalnie skurczy się w porównaniu z zeszłym rokiem.

\"\"
Poprzednie prognozy przewidywały, że w związku z Euro 2012 w naszym kraju odnotować będzie można zwiększenie wartości rynku reklamy. Mówiono o wzroście na poziomie niespełna 2%.

Okazuje się jednak, że były to niestety zbyt optymistyczne przewidywania. Analitycy z firmy ZenithOptimedia oszacowali bowiem, że w tym roku na reklamę w naszym kraju firmy wydadzą 7,09 miliarda euro.

Taka kwota oznacza, że w tym roku rynek reklamy skurczył się o 0,7% względem roku poprzedniego. Reklamodawcy bali się zbyt dużego nasycenia reklamami podczas Euro 2012 i obcięli swoje wydatki na ten cel.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing