18.06.2012 09:39

Transmisje się opłacają

Okazuje się, że TVP zarabia na reklamach podczas Euro 2012 znacznie więcej niż Polsat podczas transmisji meczów Mistrzostw Europy w 2008 roku.

\"\"
Pierwsze 7 dni imprezy zapewniło TVP przychód z reklam na poziomie 51 milionów złotych. To aż o 14 milionów więcej niż zdołał zainkasować Polsat 4 lata temu podczas pierwszego tygodnia turnieju.

Najwięcej na transmisjach na żywo zarobiło TVP1 – 35,6 miliona złotych. Słabiej wyglądają statystyki dla TVP 2 – 13,5 miliona i TVP HD – 409 tysięcy. Dla tak wysokich wpływów z pewnością znaczący jest fakt, że mecze w TVP ogląda w tym roku znacznie więcej osób niż spotkania w Polsacie 4 lata temu.

Co ciekawe bloki przy spotkaniach transmitowanych przez Polsat były znacznie bardziej wypełnione reklamami niż te, które możemy oglądać teraz. W ciągu pierwszego tygodnia Euro 2008 Polsat wyemitował 1035 spotów, natomiast TVP podczas Euro 2012 zaledwie 686). Nie ilość więc, a jakość ofert zadecydowała o zdecydowanej przewadze TVP.

Ciekawie prezentuje się także lista wydatków poszczególnych firm na reklamy podczas meczów Euro 2012. Najwięcej wydała Coca-Cola – 5,6 miliona złotych. Tuż za nią uplasowały się Mc Donald’s (5,3 miliona)  Hyundai – Kia Group (3,1). W pierwszej piątce tego rankingu znalazły się także takie marki jak Sharp i Żywiec.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing