11.06.2012 06:56

Euro 2004 najbardziej pożądane

W zestawieniu trzech ostatnich turniejów o prymat w Europie, najwięcej kibiców zgromadziły przed telewizorami spotkania w Portugalii. Rozgrywki wygrali Grecy...

\"\"Największą ogólną liczbę widzów w polskiej telewizji zanotowało Euro 2004. Zmagania na boiskach w Portugalii oglądało średnio 5,13 mln widzów, przy rynkowym udziale przewyższającym 40%.

Największą pojedynczą oglądalność osiągnęły jednak mecze reprezentacji Polski na Euro 2008. Średnio przed odbiornikami telewizyjnymi stawiało się 4,42 mln kibiców, ale w trakcie spotkań Polaków, było ich nawet 9,5 mln.

Hitowe spotkanie, czyli Polska – Niemcy, śledziło w pewnym momencie nawet 10,32 mln osób.

Euro 2000 (w Belgii i Holandii) nadawała Telewizja Polska. Wówczas średnia oglądalność zatrzymała się na 4,29 mln.

Największe wpływy z reklam w trakcie ME zainkasował Polsat w 2008 roku. Stacja zarobiła wówczas 80,3 mln złotych.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing