09.06.2012 10:42

Euro 2012 oczami mediów

Przygotowano analizę najczęściej poruszanych kwestii powiązanych z Mistrzostwami Europy - czym bliżej Euro 2012 tym więcej drwin i głosów rozczarowań.


W ramach projektu Kompas Social Media Instytut Monitorowania Mediów zajął się zagadnieniem Euro 2012. Zbadano 3 najczęściej poruszane zagadnienia, które związane były z tym wydarzeniem.

Okazuje się, że najczęściej mówiono o infrastrukturze, która powstała na potrzeby turnieju, promocji miast-gospodarzy i protestom społecznym przeciwko organizacji Euo 2012.

W mediach najczęściej komentuje się nowe stadiony. Od 1 kwietnia do 23 maja pojawiło się 17,8 tysięcy publikacji na ten temat. Nieco w tyle pozostają autostrady i porty lotnicze.

Często w internecie pojawia się także temat finansowania promocji miast goszczących turniej. Najczęściej są to głosy sprzeciwu i niezadowolenia. Komentatorzy podkreślają, że są to pieniądze odebrane teatrom, przedszkolom czy innym ośrodkom, które ich potrzebują.

Od początku kwietnia po 23 maja słowo „bojkot” w kontekście Euro 2012 pojawiało się w internecie aż 7,6 tysiąca razy. Warto jednak zaznaczyć, że większość publikacji na ten temat dotyczyła protestu przeciwko ukraińskiej części turnieju.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing