08.05.2012 09:30

Oglądalność T-Mobile Ekstraklasy

Nielsen Audience Measurement przygotował badanie słupków oglądalności meczów Ekstraklasy. Która stacja i jakie spotkania przyciągnęły największą widownię?


Nowością tego sezonu był fakt, że mecze T-Mobile Ekstraklasy można było oglądać nie tylko na antenach Canal+, ale także na antenach Grupy Polsat i Eurosportu. Okazuje się, że najwięcej fanów polskiej piłki nożnej przyciągnęła przed telewizory stacja Polsat Sport.

Każdy mecz naszej ligi pokazywany w tej stacji oglądało średnio 150,7 tysięcy widzów. Nieco mniej widzów śledziło piłkarskie poczynania w Canal+ – 107,2 tysiące osób.

Najchętniej oglądanym meczem tegorocznego sezonu było spotkanie transmitowane 26 lutego tego roku przez Polsat Sport, w którym spotkały się drużyny Śląska Wrocław i Legii Warszawa. Przed odbiornikami zasiadło wtedy prawie 337 tysięcy widzów (co stanowiło 3,47% wszystkich osób w wieku 16-49 lat, które w danym momencie oglądały telewizję).

Nieco mniejszą popularnością cieszyło się spotkanie Lecha Poznań ze Śląskiem Wrocław, które obejrzało w Polsacie Sport ponad 316 tysięcy kibiców (4,15% udziału w grupie wiekowej 16-49 lat).

Najchętniej oglądanym meczem na antenie Canal+ Sport była konfrontacja Lecha Poznań z Legią Warszawa – 251 tysięcy widzów. Nietrudno więc zauważyć, że najpopularniejsze były mecze z udziałem drużyn Lecha Poznań, Śląska Wrocław i Legii Warszawa.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing