24.04.2012 09:58

Browary nie zarobią na Euro

Analitycy Grupy Żywiec przewidują wzrost sprzedaży piwa podczas Euro 2012 o 1-2%, a nie 16%, tak jak przewidują niektórzy specjaliści.

\"\"
Okazuje się, że wysoki wzrost współczynnika sprzedaży piwa następował w przeszłości jedynie w krajach, gdzie głównie pija się wino, dlatego w Polsce rynek piwny nie zauważy zdecydowanego wzrostu sprzedaży.

Doskonałym przykładem były ME w Portugalii i Austrii. W Portugalii faktycznie zanotowano znaczny wzrost sprzedaży piwa, ale w Austrii, gdzie piwa pije się tylko trochę więcej niż w Polsce, ten wzrost był już minimalny.

Okazuje się, że grupa Żywiec liczy na zwiększoną sprzedaż nietypowymi kanałami dystrybucji, szczególnie na pokładach samolotów, promów i w wagonach restauracyjnych "Wars".

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing