Miejskie Centra Prasowe w modzie
Stefan Tis, który był odpowiedzialny za cetra prasowe podczas MŚ w Niemczech powiedział, że to od miejskich ośrodków prasowych będzie zależała promocja Polski.
Niemiecki ekspert stwierdził, że kluczem do sukcesu Euro 2012 będzie gościnność i sprawna obsługa przedstawicieli mediów, którzy mogą rozreklamować Polskę na całym świecie.
Ogromną rolę będą odgrywać miejske centra prasowe, które muszą na bieżąco dostarczać dziennikarzom informacji na temat samego miasta, ale także regionu i nawet całego kraju. Bądź co bądź – szczególnie w późniejszej fazie turnieju – mecze nie będą odbywały się codziennie, a dziennikarze nie mogą się nudzić.
Kluczem do sukcesu ma być zapewnienie reporterom z całego świata, którzy będą podróżować z jednego miejsca w drugie, odpowiedniej ilości materiałów, aby mogli oni zagospodarować swój wolny czas spędzany w podróży. Tis radzi traktować dziennikarzy jak ważnych klientów, którzy zawsze mają rację.
Od tego w jaki sposób zarządcy i rzecznicy stadionów, lotnisk, rad miejskich, a także firm w różny sposób związanych z Euro 2012 podejdą do tematu dziennikarzy, zależy szybkość zwrotu inwestycji, jaką niewątpliwie jest Euro 2012. Im więcej Polski uda się wypromować, tym więcej zysków z turystyki będzie można w najbliższej przyszłości policzyć.