11.04.2012 10:15

Coca-cola wygrywa na Euro

Euro 2012 trzeba umieć wykorzystać. Interaktywny Instytut Badań Rynkowych sprawdził kogo Polacy \"postrzegają\" jako sponsorów Euro 2012.


IIBR poprosił ankietowanych o wymienienie marki, która kojarzy im się jako sponsor Euro 2012. Okazało się, że największą popularnością cieszy się Coca-Cola, która faktycznie jest tytularnym sponsorem Euro. Później jest już tylko gorzej.

Na drugim miejscu Polacy wymieniali Biedronkę, która jest jedynie sponsorem polskiej reprezentacji. Później Polacy wskazali Wedla i Warkę. Co ciekawe Warka wyprzedziła w ilości wskazań Carlsberga, który faktycznie jest sponsorem Euro 2012, a nie – tak jak Warka – wykorzystuje głównie akcenty piłkarskie z okazji zbliżającego się turnieju.

Okazuje się, że takie firmy jak Continental, Canon, Bank Pekao SA, Sharp i Kia w ogóle nie są postrzegane jako sponsorzy Euro 2012, którymi są w rzeczywistości (odsetek wskazań).

Jak widać z powyższego – sprzedać to się trzeba umieć… 

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing