Polsko-ukraiński e-kibic
Przeprowadzone niedawno badania dają odpowiedzi na pytanie kim jest statystyczny internetowy kibic w Polsce i na Ukrainie oraz gdzie szuka informacji na tematy sportowe.
Chodzi o badanie Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2012 roku oraz gemiusAudience Ukraine. Analizie poddano internautów z państ-gospodarzy zbliżających się Mistrzostw Europy w piłce nożnej.
Okazuje się, że serwisy sportowe są dużo bardziej popularne wśród polskich internautów. Co drugi z nich śledzi sportowe nowinki w Internecie podczas gdy za wschodnią granicą robi to zaledwie około 10% użytkowników Internetu.
W Polsce przeciętny e-kibic jest w wieku 24.35 lat i posiada wykształcenie średnie. Na Ukrainie są to osoby nieco młodsze 15-24 lecz paradoksalnie najliczniejszą grupę wśród osób korzystających z serwisów sportowych stanowią tam osoby z wyższym wykształceniem (43%).
W zarówno w naszym kraju jak i na Ukrainie najczęściej sportowych informacji poszukują mężczyźni. U nas 54% użytkowników portali o sportowej tematyce to mężczyźni. Za wschodnią granicą aż 73%.
Najpopularniejszymi serwisami sportowymi w Polsce są Grupa Wirtualna Polska – Orange – Sport (zasięg 21,55%). Na drugim miejscu uplasowała się Grupa Onet – Sport (zasięg 21,08%) na najniższym stopniu podium znalazła się zaś Grupa Gazeta.pl – Sport (zasięg 18,91%).