29.03.2012 13:11

Profesjonalny futbol w walce z głodem

Akcja \"Profesjonalny futbol w walce z głodem\" nabiera rozpędu. Już w ten weekend ponad 300 klubów z 20 lig piłkarskich w 16 krajach Europy da jej zielone światło.

\"\"
Wśród nich jest T-Mobile Ekstraklasa, która została oficjalnym partnerem kampanii, która jest juz realizowana po raz trzeci. W ubiegłym roku jej autorzy zwracali uwagę na problem głodu, który dotyka ponad miliard ludzi na całym świecie.

Udało się zebrać 3 miliony podpisów pod petycją do władz publicznych, która nawoływała do podjęcia działań w sprawie głodu na świecie.

– Jestem dumny, że po raz kolejny mogę wesprzeć szczytną inicjatywę walki z głodem, która przynosi widoczne efekty. Tylko w takiej skali, angażując 300 klubów w całej Europie, możemy dotrzeć do świadomości nie tylko kibiców, ale przede wszystkim władz – powiedział Jerzy Dudek.

Sama akcja będzie szeroko promowana podczas wszystkich spotkań 24. kolejki polskiej ekstraklasy. Co więcej spikerzy na każdym stadionie odczytają specjalnie przygotowane komunikaty na temat kampanii. Sędziowie będa natomiast korzystać z żółtych gwizdków, które są symbolem akcji.

W tym roku organizatorzy kampanii chcą zwrócić uwagę na szczególnie trudną sytuację krajów Sahelu (region zachodniej Afryki), gdzie około 11 milionów ludzi może cierpieć na przewlekły głód, a jedno na pięcioro dzieci umiera przed ukończeniem piątego roku życia. 

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing