Ofensywa Gdańska w social media
Rozpoczyna się promocja Gdańska w serwisach społecznościowych. Wszystko w celu nakłonienia zagranicznych kibiców do odwiedzenia tego miasta podczas Euro 2012.
Akcja oparta jest na sloganie-tagu #inGdańsk. Prowadzona jest głównie na takich serwisach jak Twitter, Forsquare, Facebook i Google +. Ponieważ kampania kierowana jest do zagranicznych turystów prowadzona jest w języku angielskim. Jej punkt kulminacyjny ma nastąpić podczas Euro 2012.
– Wykorzystanie tagu #InGdansk daje nam perspektywę kontynuacji spójnych działań promocyjnych także po zakończeniu Euro 2012. Planujemy promowanie #InGdansk również offline’owo, w różnego rodzaju materiałach promocyjnych miasta, m.in. w reklamach w zagranicznej prasie – komentuje Ewa Salamon z Biura Prezydenta Gdańska ds. Promocji Miasta.
Za przygotowanie kampanii odpowiedzialna jest agencja Personal PR. Umowa między firmą a miastem gwarantuje akcji budżet w wysokości 23 tysięcy złotych. Warto zaznaczyć, że jedynie 5 tysięcy złotych przeznaczonych zostanie na reklamy na Facebooku, a reszta trafi do kieszeni pracowników agencji.