O stadionach w Internecie
Instytut Monitorowania Mediów przygotował w ramach projektu Kompas Social Media analizę internetowego wizerunku stadionów wybudowanych na Euro 2012.
Od początku roku w Internecie na temat stadionów wybudowanych na Mistrzostwa Europy pojawiło się około 38 tysięcy publikacji. Połowa z nich dotyczyła obiektu w Warszawie. Najczęściej powtarzaną frazą były słowa: Zdążymy na Euro.
Najczęściej wspominanym meczem piłkarskim był mecz pomiędzy Polską i Portugalią. Na podium znalazły się także spotkania: Wisła – Lech, Polska – Grecja oraz Polska – Czechy. Najbardziej medialnym niesportowym wydarzeniem związanym ze stadionami był koncert Madonny, o którym media wspominały prawie 800 razy. Występ grupy Coldplay zapowiedziano niespełna 400 razy.
Niewielką popularnością cieszyła się informacja o tym, że wrocławski obiekt można wynająć do celów prywatnych takich jak organizacja chrzcin czy przyjęcia urodzinowego. Wiadomość ta pojawiła się w mediach tylko 30 razy.
Dość często pojawiały się w Internecie opinię feministek na temat budowy stadionów. Tezy wygłaszane na manifach powtarzane były na portalach około 400 razy. Wiele kontrowersji wzbudziła także kwestia premii dla pracowników Narodowego Centrum Sportu. Decyzje pani minister sportu omawiano szeroko prawie 1,3 tysiąca razy.