PKO Bank Polski uzyskał 321 milionów złotych w ramach sponsoringu Ekstraklasy
Ekstraklasa S.A. poinformowała o wysokości ekwiwalentu reklamowego partnera tytularnego ligi. Sponsoring rozgrywek w roku pandemii przyniósł blisko 321 milionów złotych PKO Bankowi Polskiemu.
Udana współpraca Ekstraklasy i PKO BP
Współpraca między Ekstraklasą S.A. a PKO Bankiem Polskim trwa od 2019 roku. Partner rozgrywek od samego początku czynnie zaangażował się w akcję “Grajmy Razem”. W ramach współpracy wydano ponad 50 tysięcy Oficjalnych Kart Ekstraklasy. Ponadto ważnym elementem współpracy był Program Partnerski skierowany do kibiców oraz klubów. Za jego pośrednictwem kluby zyskiwały środki finansowe dzięki promowaniu produktów bankowych przez piłkarskich fanów.
– Jako PKO Bank Polski jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszej współpracy z najpopularniejszą ligą sportową w kraju. To niezwykle ważne, że długoterminowy projekt, jakim stała się dla nas kooperacja z Ekstraklasą, od razu zyskała status wymiernego modelu marketingowego. W roku pandemii, gdy załamało się wiele dziedzin życia, a i futbol uległ bezprecedensowemu zatrzymaniu się, wspólna wytężona praca zadecydowała o wznowieniu rozgrywek i ich dokończeniu we wcześniej zaplanowanej formule. Udowodniliśmy, że w czasie nadzwyczajnego kryzysu silny państwowy podmiot i największy bank w Polsce w Polsce jest bezpiecznym partnerem, na którego można liczyć. Ponadto, pandemia bynajmniej nie sprawiła, że zrezygnowaliśmy z całego szeregu podejmowanych marketingowych i medialnych działalności– powiedział w oficjalnym komunikacie Ekstraklasy Mariusz Chłopik, Dyrektor Biura Ekstraklasy i Gamingu w PKO Bank Polski (via Ekstraklasa.org).
Wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem
Ekstraklasa S.A. w oficjalnym komunikacie opublikowała wyniki analiz firmy badawczej Sponsoring Insight. Z danych wynika, że w okresie od 16 marca 2020 do 15 marca 2021 roku PKO Bank Polski w roku pandemii mógł się pochwalić ekwiwalentem reklamowym w wysokości blisko 321 milionów złotych w ramach sponsoringu rozgrywek. To wzrost o 30% w porównaniu z poprzednim zestawieniem. – Wzrost dotyczył także liczby publikacji mediowych o banku w kontekście Ekstraklasy oraz zasięgu w social mediach najpopularniejszej polski ligi – można przeczytać w komunikacie Ekstraklasy.
– Minione 12 miesięcy, czyli rok pandemii, były pod każdym względem inne niż jakikolwiek poprzedni, ale w tej trudnej sytuacji radzimy sobie z wyzwaniami. Utrzymanie współpracy ze sponsorami, zwłaszcza głównymi, mimo zupełnie nowych warunków i zmian w rozgrywkach, było jednym z sukcesów. Dziękujemy za to naszym partnerom i odwdzięczamy się wymiernymi korzyściami, które przynosi współpraca z Ekstraklasą. Jak widać, także w sytuacji kryzysowej związanej z pandemią oraz przy mniejszej aż o 48 liczbie meczów, potrafimy wypracować realne korzyści dla sponsorów, zapewniając im dodatkowe możliwości prezentacji w naszych kanałach – powiedział w komunikacie Ekstraklasy Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A. (via Ekstraklasa.org).
Fot. Ekstraklasa SA