Raport z działalności Areny Gliwice. Obiekt dostarcza wiele korzyści
W 2018 roku została oddana do użytku Arena Gliwice, czyli hala widowiskowo-sportowa w śląskim mieście, która zapewnia 17 tys. miejsc siedzących i stojących. Po ponad dwóch latach działalności obiektu, renomowana firma doradcza PwC przygotowała specjalny raport, w którym dowiadujemy się, ile korzyści dostarcza miastu wspominana hala.
Najważniejsze wydarzenia
Od początku działalności Areny Gliwice w obiekcie zorganizowano kilka dużych imprez. Pierwsza z nich to koncert holenderskiego DJ’a Armina van Buurena, który miał miejsce w maju 2018 roku. Z kolei prawie półtora roku później Arena Gliwice gościła Konkurs Piosenki Eurowizji dla Dzieci.
W kontekście sportowych wydarzeń, na szczególną uwagę zasługuje mecz reprezentacji Polski w koszykówce rozgrywany z Izraelem w ramach EuroBasketu. Na tym starciu pojawiło się ponad 12 tysięcy kibiców, co stanowi rekord frekwencji obiektu.
Raport podsumowujący działalność obiektu
W związku z 30 miesiącami działalności Areny Gliwice, firma doradcza PwC wraz z Witoldem Orłowskim, głównym doradcą ekonomicznym PwC, przygotowała raport, z którego wynikają dwie istotne kwestie:
- Prawie 90 procent gliwiczan wyraża pozytywne zdanie na temat funkcjonowania Areny Gliwice. Jest to szczególnie ważne, gdyż podczas budowania obiektu pojawiało się sporo obaw dotyczących sensu tworzenia całego projektu.
- Z raportu wynika, iż miasto zyskało już ponad 150 mln zł dzięki umiejętnemu wykorzystaniu potencjału Areny Gliwice. Dotyczy to zarówno realnych przychodów, jak i wymiernych korzyści ze wzrostu rozpoznawalności swojej marki.
Od momentu otwarcia obiektu, Arenę Gliwice odwopedziło już ponad pół miliona gości. Każdy arenowy gość spoza Śląska wydał w mieście średnio 457 zł, co oznacza, iż lokalny biznes zyskał ponad 70 mln zł.