Wrocław promuje się w Europie
Korzystając z Euro 2012 Wrocław chce zwabić turystów. Zachęca ich do odwiedzenia miasta promując się za granicą. Koszt kampanii to 3 miliony złotych.
Hasłem kampanii jest: "Mecz to dopiero początek…". Jej twórcy liczą, że kibice, którzy przyjadą na turniej zainteresują się nie tylko piłkarskimi zmaganiami ale także atrakcjami jakie oferuje miasto.
We Wrocławiu swoje mecze rozegrają między innymi Czesi, którzy do miasta mają stosunkowo niedaleko. Dlatego też promocję Wrocławia rozpoczęto właśnie u naszych południowych sąsiadów. 30 grudnia w tamtejszych gazetach ukazały się reklamy miasta. W lutym Wrocław promował się podczas targów turystycznych w Pradze. Miasto miało tam własne stoisko z ulotkami i reklamami. Tuż przed turniejem rozpocznie się kolejna akcja promocyjna na terenie Czech.
Wrocław promuje się także za zachodnią granicą. Na odbywające się właśnie w Berlinie targi turystyczne miasto wysłało swoich przedstawicieli. – Niemieccy kibice, szczególnie ze wschodniej części kraju, mają do nas bardzo blisko, jesteśmy z nimi świetnie skomunikowani. Mimo że nie zagra tu ich reprezentacja, to mogą przyjechać do strefy kibica, aby poczuć atmosferę wielkiej imprezy – tłumaczy Hanna Domagała, dyrektor biura do spraw Euro 2012 wrocławskiego urzędu miejskiego.
Stolica Dolnego Śląska reklamuje się także we francuskim Cann. Planowane są także kampanie marketingowe w Moskwie i Atenach. Niestety skromny budżet przeznaczony na cel promocji miasta nie pozwolił na spektakularne posunięcia.