10.12.2020 22:46

Będą zmiany? Ekstraklasa S.A. szuka partnera do obsługi serwisu OTT

Ekstraklasa S.A. szuka nowych rozwiązać by rozwijać swój serwis internetowy z treściami wideo z ligowymi meczami, skrótami oraz materiałami. Ma to zapewnić nowy partner.

Udostępnij
Będą zmiany? Ekstraklasa S.A. szuka partnera do obsługi serwisu OTT

W ostatnim raporcie podsumowującym sezon 2019/20 Ekstraklasa S.A. zdradziła, wiele statystyk z funkcjonowania serwisu ekstraklasa.org, w którym udostępnia skróty, najciekawsze akcje, a zagranicą także całe mecze PKO Ekstraklasy w systemie PPV. Liczba wykupionych transmisji na mecz, sezon lub miesiąc przekroczyła poziom 13 tysięcy.

To dało do myślenia działaczom, którzy zamierzają rozwijać usługi. Do tego poszukują nowego partnera, który zajmie się serwisem.

– Przymierzamy się do wyłonienia dostawcy, który od sezonu 2021/22 zapewni nam najlepsze z możliwych, pod kątem finansowym i technicznym, narzędzia dalszego rozwoju produktu wideo. Jest to też jeden z ważnych elementów naszej strategii sprzedaży praw mediowych od roku 2021. Rynek wideo w internecie, aplikacji mobilnych czy też SmartTV jest jednym z dynamiczniej rozwijających się sektorów. Rozważamy wdrożenie w Polsce modelu AVOD, w ramach którego użytkownicy będą mogli bezpłatnie obejrzeć dany materiał, poprzedzony krótkimi formami reklamowym – mówi Leszek Miklas, prezes zarządu Ekstraklasa Live Park.

Nasza rozmowa z Marcinem Animuckim na temat sprzedaży praw telewizyjnych:

https://www.youtube.com/watch?v=Y_wkdAgHUJg

– Cały czas przyglądamy się różnorodnym platformom streamingowym, by wykorzystywać najlepsze światowe doświadczenia w naszym serwisie. Obserwujemy, jak się rozwija YouTube w wersji płatnej, za pośrednictwem którego można oglądać spotkania na żywo za opłatą abonamentową, zwłaszcza że od ponad roku współpracujemy z Google w ramach usługi One Box. Ważnym wzorcem jest dla nas NBA TV, który jest świetnie przemyślanym projektem od strony strategicznej. Chcielibyśmy też, by podobnie jak to robią Hiszpanie w LaLiga SportsTV, w przyszłości nasza platforma stała się serwisem, który pokazuje różne ligi i sporty, także niższe klasy rozgrywkowe i rywalizacje młodzieżowe – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

źródło: ekstraklasa.org

Udostępnij
Miłosz Marek

Miłosz Marek