Trzy ciekawostki z raportu Ekstraklasy S.A. za sezon 2019/20
Ekstraklasa S.A. podsumowała sezon 2019/2020. Spółka zarządzająca rozgrywkami najwyższej klasy rozgrywek piłkarskich w Polsce opublikowała obszerny raport. Wiele informacji w nim zawartych jest powszechnie znana. Pod lupę wzięliśmy trzy ciekawostki poparte liczbami, o których mówi się nieco mniej.
Aplikacja rośnie
Spory rozdział w publikacji poświęcono aplikacji mobilnej, którą posiada Ekstraklasa. Spółka informuje, że pobrano ją ponad 220 tysięcy razy. To bardzo solidny wynik.
Ekstraklasa zaznacza, że jest ona dodatkowym obszarem komercjalizacji kibiców. Wprowadzono w niej dwóch sponsorów – Totalizator Sportowy oraz PKO Bank Polski. Organizatorzy rozgrywek cieszą się z skutecznej budowy społeczności (ponad 3,5 mln reakcji między użytkownikami). Osiągnięto w dużej mierze przez ponad 2 milion partii w oficjalnym quizie.
W sezonie 2019/2020 wprowadzono po raz pierwszy powtórki bramek chwilę po ich strzeleniu ze wszystkich meczów. Dzięki temu na telefony użytkowników trafiło 5 mln powiadomień z powtórkami goli.
PPV za granicą
Serwis Ekstraklasa.TV w Polsce wykorzystywany jest jako platforma, na której można oglądać skróty ze spotkań oraz dodatkowe materiały. Poza granicami Polski może służyć dodatkowo do wykupywania transmisji poszczególnych gier w systemie pay-per-viev.
Według informacji organizatora, w serwisie zarejestrowanych jest 175 tysięcy użytkowników. W raporcie czytamy, że „liczba
wykupionych transmisji na mecz, sezon lub miesiąc przekroczyła poziom 13 tysięcy”.
Ile zapłacili bukmacherzy
Ekstraklasa współpracuje z firmami bukmacherskimi. Otrzymuje wynagrodzenie licencyjne za udostępnianie wyników oraz sprzedaż praw do transmisji meczów na żywo w punktach i na platformach bukmacherskich.
Tak zarobione środki liga przekazuje klubom z przeznaczeniem na szkolenie dzieci i młodzieży. W sezonie 2019/20 w ten sposób do kas zespołów trafiło ok. 12 milionów złotych.