Platforma DAZN wchodzi do Polski. Start 1 grudnia
Platforma streamingowa DAZN specjalizująca się w dostarczaniu treści sportowych ma pojawić się w Polsce. Wynika to z komunikatu firmy oraz wiadomości oficjalnego konta na Twitterze.
It’s time!
28 października to ważna data dla DAZN. Firma ogłosiła, że od 1 grudnia będzie dostępna w 200 krajach. W tym gronie znajdzie się także Polska. Co prawda nie pojawiła się lista miejsc, w których rozpocznie działanie, jednak potwierdzono to wiadomością oficjalnego konta na Twitterze.
DAZN will be available in Poland! 🇵🇱
— DAZN (@dazngroup) October 28, 2020
Jednak już od początku pojawiają się pierwsze niedogodności dla klientów w naszym kraju. DAZN swój start praktycznie na całym świecie reklamuje dwoma walkami, które będzie można oglądać za pośrednictwem platformy. Garcia – Cambell o pas mistrzowski w kategorii lekkiej (5 grudnia) oraz Joshua – Pulev o trzy pasy mistrzowskie w kategorii ciężkiej (12 grudnia). Pierwszej z walk nie obejrzymy w Polsce za pośrednictwem DAZN.
Co i za ile zobaczymy w DAZN?
W tym roku odbędzie się wiele przetargów na prawa do pokazywania wydarzeń sportowych, które interesują polskich kibiców. Mowa między innymi o czołowych ligach piłkarskich (Primera Division, Serie A czy Bundesliga). Na to trzeba będzie poczekać przynajmniej kilka tygodni, o ile DAZN będzie w stanie konkurować z innymi na polskim rynku.
Kluczowym pytaniem jest, ile będzie kosztować dostęp do platformy w Polsce. W komunikacie pada stwierdzenie, iż „początkowy plan miesięczny dla nowych rynków będzie kosztował 1,99 £ (ok. 10 złotych) lub mniej”.
Jeden z tłitów platformy mówi, że na samym początku Polacy będą mogli oglądać wydarzenia bokserskie oraz archiwalne walki. Na szczegóły przyjdzie jeszcze poczekać.
At launch the global DAZN platform will feature world championship boxing events, as well as an ever-growing archive of classic fights, athlete features and a slate of original programming. 🥊
— DAZN (@dazngroup) October 28, 2020
Podejście drugie
DAZN ma zróżnicowaną ofertę w zależności od regionu. Może pochwalić się prawami do transmisji najlepszych amerykańskich lig (NFL, NHL, MLB czy NBA), piłkarskich rozgrywek w Hiszpani, Francji czy we Włoszech, a nawet możliwością transmitowania Ligi Mistrzów w Niemczech.
To nie pierwsza próba wejścia firmy na polski rynek. DAZN miał pojawić się w naszym kraju w maju 2020 roku, jednak wtedy plany pokrzyżowała globalna pandemia.