El Clasico w Polsce oglądało blisko pół miliona widzów
Za nami pierwsze El Clasico w tym sezonie. Starcie FC Barcelona - Real Madryt odbyło się w minioną sobotę. Według informacji portalu wirtualnemedia.pl na antenach Eleven Sports 1 oraz Canal+ Premium oglądało je łącznie 484 tysięcy widzów.
Blisko 5 proc. rynku
Według danych Nielsen Audience Measurement, które podał portal wirtualnemedia.pl, mecz FC Barcelona – Real Madryt oglądało średnio 484 tys. widzów. Spotkanie pokazywały dwie telewizje – kanał Eleven Sports 1 skupił uwagę 352 tys. widzów, natomiast Canal+ Premium wybrało 132 tys. oglądających.
Jeśli chodzi o osoby, które przynajmniej przez minutę śledziły widowisko to w Eleven Sports 1 było to 601 tys. oglądających, natomiast w przypadku Canal+ Premium – 132 tys. oglądających.
Takie rezultaty dały wynik 4,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Wyjątkowa rywalizacja
W tym sezonie telewizje przygotowały się do hiszpańskiego klasyku wyjątkowo. Do tego stopnia, że kibice na Twitterze zaczynali wspominać o… nieproporcjonalnym nadaniu rangi wydarzeniu względem formy sportowej obu klubów. Redakcjom nie należy się dziwić i należy chwalić, bo taka konkurencja w walce o coraz bardziej wymagającego widza bardzo się przyda.
Obie stacje zaprosiły na długie studia poprzedzające mecz, przygotowały wywiady ze znanymi piłkarzami ze światowego topu z przeszłości, a Canal+ przygotował trzy wersje komentarza do wyboru. Ciekawe, czym stacje postanowią zaskoczyć fanów za kilka miesięcy.